Sökning: "Flipped C"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Flipped C.

  1. 1. Aktiva högstadieelever : En litteraturstudie av effekter av aktiva lärmetoder i naturvetenskaplig undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Erica Newkumet; [2022]
    Nyckelord :active learning; science; junior high school; year 7-9; problem based learning; peer instruction; just-in-time teaching; flipped classroom; aktivt lärande; naturvetenskap; högstadiet; årskurs 7-9; problembaserat lärande; peer instruction; just-in-time teaching; flippat klassrum
;

    Sammanfattning : Många studier har genom åren visat på effektiviteten av aktiva lärmetoder hos studenter på universitet och senare även i undervisning av små barn. Effekten av dessa metoder på högstadieungdomar är däremot inte väl kända. LÄS MER

  2. 2. Elevers inställning till och användande av flippat klassrum

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Martina Enghardt; [2014]
    Nyckelord :IKT; Digitala verktyg; Flippat klassrum; Flipped C;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Detta examensarbete har som syfte att undersöka elevers inställning till och användande av flippatklassrum. Detta är gjort genom en enkätundersökning i gymnasieklasser på naturvetenskapliga programmetdär läraren använder sig av flippat klassrum. LÄS MER

  3. 3. Flipped classroom i matematik i gymnasieskolan : Studie av en gymnasieklass som undervisats enligt olika undervisningsupplägg i matematikkurserna Ma 1c, Ma 2c respektive Ma 3c

    Magister-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Malin Mattsson; [2013]
    Nyckelord :Flipped classroom; podcasts; peer instruction; mathematics; higher secondary education; comparison to national tests; Flipped classroom; inverterad undervisning; matematik; gymnasieskolan; c-spåret; videogenomgång; peer instruction; kamratdiskussioner; jämförelse med nationella prov;

    Sammanfattning : I föreliggande studie undersöks hur ett undervisningsupplägg baserat på flipped classroom påverkar resultatet i en matematikklass på det naturvetenskapliga programmet, samt hur eleverna förhåller sig till ett sådant undervisningsupplägg. Klassen undervisades av samma lärare, men med olika undervisningsupplägg, i tre olika matematikkurser: Traditionell undervisning med klassrumsbaserade genomgångar i Ma 1c; inverterad undervisning i Ma 2c där eleverna före lektionstillfället tog del av en videogenomgång, för att frigöra tid för uppgiftslösning i klassrummet; inverterad undervisning i Ma 3c med tillägget att man i klassrummet använde sig av undervisnings­verktyget peer instruction. LÄS MER