Sökning: "Flipped Classroom"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden Flipped Classroom.

  1. 1. Greek teacher's perception towards flipped classroom methodology. An analysis on teachers’ reflections

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Charikleia Vasilopoulou; [2022-11-28]
    Nyckelord :flipped classroom; student-centered learning; sustainability; teachers’ concerns; student engagement;

    Sammanfattning : As of today, in greek state schools, traditional teaching, that sets the teacher as the focus of the classroom, has been the predominant method of instruction. However, the last years, especially in the wake of the COVID-19 pandemic and the new conditions it created, resulted in numerous teachers experimenting with student-centered teaching methods, such as the flipped classroom. LÄS MER

  2. 2. Support in-video content searching and result visualization of the flipped classroom

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Siyuan Su; [2022]
    Nyckelord :Video content search; information visualization; usability evaluation.;

    Sammanfattning : This work presents an interactive visualization tool for video content searching for lecture videos in a flipped classroom course Visualization. The search is performed using the video caption with a client-site search engine Lunr. LÄS MER

  3. 3. Flippat klassrum ur lärarperspektiv. Faktorer som påverkar lärares beslut att flippa sitt klassrum.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Torbjörn Schiött; [2022]
    Nyckelord :flippad undervisning; flippat lärande; omvänt klassrum; aktivt lärande;

    Sammanfattning : I ett flippat klassrum ersätter förberedande aktiviteter i hemmet den traditionella lärargenomgången lektionstid. Bearbetningsfasen av nyvunna kunskaper sker istället i klassrummet. Undervisningsmodellen har fått mycket uppmärksamhet i litteraturen och tycks populär bland de som praktiserar modellen. LÄS MER

  4. 4. En potentiell lösning för att kunna mäta en undervisningsmodells påverkan i en datalogikurs

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Forsman; [2022]
    Nyckelord :Learning analytics; Blended Learning; Flipped classroom; Online; Videos; Computer Engineering Education; Lärande analys; Blandat lärande; Omvänt klassrum; Online; Videos; Datateknikutbildning;

    Sammanfattning : Inom den högre utbildningen är det fortfarande vanligt att använda traditionella undervisningsmetoder även om det finns andra metoder som går att tillämpa. En faktor som påverkar införandet av nya metoder är digitaliseringen. LÄS MER

  5. 5. Aktiva högstadieelever : En litteraturstudie av effekter av aktiva lärmetoder i naturvetenskaplig undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Erica Newkumet; [2022]
    Nyckelord :active learning; science; junior high school; year 7-9; problem based learning; peer instruction; just-in-time teaching; flipped classroom; aktivt lärande; naturvetenskap; högstadiet; årskurs 7-9; problembaserat lärande; peer instruction; just-in-time teaching; flippat klassrum
;

    Sammanfattning : Många studier har genom åren visat på effektiviteten av aktiva lärmetoder hos studenter på universitet och senare även i undervisning av små barn. Effekten av dessa metoder på högstadieungdomar är däremot inte väl kända. LÄS MER