Sökning: "Flipped classroom"

Visar resultat 21 - 25 av 78 uppsatser innehållade orden Flipped classroom.

  1. 21. Elevers samspelsstrategier i samband med digital storytelling i geometri

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sanela Glamocic; Amanda Cajander; [2019]
    Nyckelord :Digital storytelling; flipped classroom; geometri; grundskola; interaktionsanalys; matematik; samspelsstrategier; språk.;

    Sammanfattning : Forskning som ingår i studien gällande digitala verktyg och geometriundervisning visar att elevers kunskaper i geometri är bristande. Det visar även att digitala verktyg används i mindre omfattning i matematikundervisningen i förhållande till andra ämnen trots att målet är att digitaliseringen ska öka i alla ämnen. LÄS MER

  2. 22. Vilka faktorer och arbetsmetoder gynnar elevers motivation att lära sig matematik?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Segerström; Adela Djurdjevic; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad forskningen säger om vilka faktorer och arbetsmetoder som gynnar elevers motivation att lära sig matematik. Utifrån vår frågeställning skapade vi sökord för att få fram relevant forskning inom vårt område. LÄS MER

  3. 23. Students´ perception about flipped classroom in learning mathematics

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jeff Skarenstedt; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. INTERACTIVE AND MULTIMEDIA-BASED DIGITAL TEXTBOOKS FOR FLIPPED LEARNING

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Melinda Mathe; [2018-09-27]
    Nyckelord :digital textbooks; flipped learning; mulitmedia; interactive; IBDP;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study was to explore the practices and challenges of teachers using interactive and multimedia-based Digital Textbooks (DT) in International Baccalaureate Science Diploma Programs (IBDP) and investigate whether they could support student-centered learning methods such as Flipped Learning (FL). Theory: The study employed Activity Theory to investigate activities of teachers in their school environments. LÄS MER

  5. 25. VAD HÄNDER EFTER EN FLIPP? En studie av interaktion i det flippade klassrummet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Heather Nesbit; Linus Hugo; [2018-08-07]
    Nyckelord :Flipped classroom; inverted classroom; flippat klassrum; interaction; interaktion; peer instruction; peer-assisted learning; cooperative learning; collaborative learning; kooperativt lärande; kollaborativt lärande; grundskola; primary school; secondary school; high school.;

    Sammanfattning : The main role the flip appears to be to provide prior understanding of the lesson content and to free up time in the classroom for interaction. In both of these cases it is necessary to have the flip outside of lesson time... LÄS MER