Sökning: "Flipped classroom"

Visar resultat 6 - 10 av 78 uppsatser innehållade orden Flipped classroom.

  1. 6. Using blended learning in a university-level environment

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Alexander Larnemo Ask; Emanuel Hedlin; Obada Al Khayat; Norbert Laszlo; Petter Blomkvist; Iris Agrell; Viktor Valadi; [2021-09-14]
    Nyckelord :blended learning; mastery-based learning; flipped classroom; introductory programming course; higher education;

    Sammanfattning : This thesis investigates how teaching methods within blended learning can be applied to a university-level introductory programming course at Chalmers University. The course in question is planned to be renewed, and its administrators are contemplating whether implementing blended learning could help in teaching programming. LÄS MER

  2. 7. Kunskapsöversikt över existerande forskning rörande en till en digitaliseringen inom samhällskunskap på gymnasienivå.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Andreas Damber; Philip Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Digitization; one to one; high school; social studies; Digitalisering; En till en ETE ; Gymnasium; Samhällskunskap;

    Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att ta reda på hur en till en (ETE)-digitaliseringen påverkar undervisningspraktiker både ur ett elev- och lärarperspektiv med huvudsakligt fokus på samhällskunskap. Översikten är gjord med stöd från relevant forskning. LÄS MER

  3. 8. Videoklipp i matematikundervisningen : En systematisk litteraturstudie om hur matematiskavideoklipp kan användas och påverkar elevers motivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jon Larsson; Philip Andersson; [2021]
    Nyckelord :Matematiska videoklipp; motivation; matematikundervisning; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Den här studien är en systematisk litteraturstudie som syftar till att undersöka hur matematiska videoklipp  påverkar elevers motivation att lära sig matematik och hur de används i matematikundervisning. Vi använde oss av databasen UniSearch och med hjälp av våra bestämda urvalskriterier valdes relevanta artiklar till vår studie. LÄS MER

  4. 9. Populärkultur på gymnasiet : Fornnordisk mytologi i utvalda filmer och tvspeli religionsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Alva Lejon; [2021]
    Nyckelord :Fornnordisk mytologi; populärkultur; gymnasieskolan; film; tv-spel; historiebruk; didaktik; flipped classroom;

    Sammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur den fornnordiska mytologin framtsälls i vissa utvaldafilmer och tv-spel samt hur dessa kan användas i den svenska religionsundervisningen pågymnasiet. För att undersöka detta har sju olika filmer samt två tv-spel analyserats utifrån ettdidaktiskt perspektiv och utifrån teorierna cultural memory och det kommersiellahistoriebruket. LÄS MER

  5. 10. Metoder för undervisning i dubbel bokföring samt lärares och elevers åsikter om dessa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annika Olsson; [2021]
    Nyckelord :Beprövad erfarenhet. Didaktiska val; Digitala metoder; Dubbel bokföring; Flipped classroom; Klassisk pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att öka kunskapen om vilka didaktiska val som lärarna gör när de undervisar i redovisning/dubbel bokföring vid gymnasieskolans Ekonomiprogram vid olika gymnasieskolor i Skåne, samt hur eleverna upplever de använda metoderna. Undersökningen av lärarnas metodval har genomförts med hjälp av semi-strukturerade intervjuer med tre lärare från två olika skolor. LÄS MER