Sökning: "Flow in VR"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Flow in VR.

  1. 1. 3D/VR - Data flow visualization

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sudheer Sujay; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av produktionsflöden inom livsmedelsbranschen : En studie om utmaningar & möjligheter med digital tvilling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Erik Larsson; Anna Ringdahl; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Streamlining of production flows; RFID; VR; Bottleneck; Digital tvilling; Effektivisering av produktionsflöden; RFID; VR; Flaskhals;

    Sammanfattning : En ökad effektivitet i de interna flödena är en viktig faktor för att bibehålla konkurrenskraft inom livsmedelsindustrin. Ny teknik som digitala tvillingar kan därför vara en möjlighet till att identifiera och åtgärda begränsande faktorer i produktflödet. LÄS MER

  3. 3. Exploring the effect of different hints on flow state in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elena Palombini; [2023]
    Nyckelord :Flow state; Virtual Reality; hints; Flow state; Virtual Reality; tips;

    Sammanfattning : Flow state is a state of intense focus and engagement, which is fulfilling for people experiencing it and therefore generally sought-after by creators of virtual games and experiences. Virtual Reality (VR) is known to be one of the most immersive technologies available today. As such, it has great potential to foster flow state in its users. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av vattenrenatanläggningar hos AstraZeneca AB

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Arturo Rafael Munoz; Bahareh Piran; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbetets mål var att mäta effektiviteten hos vattenrenatanläggningar genom att kvantifiera mängden vatten som förloras i varje reningssteg (reject) och föreslå lösningar för att minska reject i vattenrenatanläggningarna i byggnader B614, B616 och B833 hos AstraZeneca i Gärtuna. Arbetet genomfördes som en förstudie för att öka förståelsen för effektiviteten i vattenreningsanläggningar hos AstraZeneca och för att minska miljöpåverkan och kostnader relaterade till reject som bildas i samband med produktion av vattenrenat (VR). LÄS MER

  5. 5. Hur fabriksflöden kan visualiseras med hjälp av Unreal Engine

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Emmy Bergström; Robert Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Factory; Virtual Reality VR ; Unreal Engine UE ; Factory Workflows; Factory Layout; Simulation; Digital Fabrik; Virtual Reality VR ; Unreal Engine VR ; Fabriksflöden; Fabrik Layout; Simulering;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a tool with great potential and is under constant development for use in new fields. The project Fabriksvisualisering (Factory Visualization), has within the digital factory field, developed a tool for companies to build their factories in Unreal Engine (UE) and VR. LÄS MER