Sökning: "Fluffy"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Fluffy.

  1. 1. “Fluffy stuff decides the game” : A multiple case study exploring utility of DCTs andstrategic choice of language in the internationalisation process

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ellen Gustavsson; Sernelin Ahlsén Sandra; [2023]
    Nyckelord :Internationalisation Process; Professional Service Firms; Digital Communication Tools; Language;

    Sammanfattning : Background: Professional services firms (PSFs) face unique challenges when internationalisingdue to their intangible services and the need to adapt to local markets. Digital technologies havemade internationalisation more efficient since firms utilise digital communication tools (DCTs). LÄS MER

  2. 2. R-ljud är hårda: slumpskogsanalys av sambandet mellan språkljud och betydelse i taktila adjektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Emil Råberg; Mia Siljamäki; [2022]
    Nyckelord :random forest; sound symbolism; regression tree; variable importance; permutation importance; slumpskog; random forest; ljudsymbolik; regressionsträd; variable importance;

    Sammanfattning : Få studier om ljudsymbolik, d.v.s. kopplingen mellan ords form och betydelse, har baserats på statistisk analys. LÄS MER

  3. 3. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Palm; Virginia Drasko; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Ecological sustainability; Green Marketing Communication; Greenwashing; OSEC; Last mile Logistic; Ten signs of greenwash; Web Communication; 3’C; E-handel; Ekologisk hållbarhet; Gröntvätt; Grön Marknadskommunikation; OSEC; Sista Milen Logistik; Tio tecken på gröntvätt; Webbkommunikation; 3’C;

    Sammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER

  4. 4. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Haglund Wigh; Hanna Opara Granlund; [2021]
    Nyckelord :Estrid; Razor; Norm; Body hair; Text analysis; Estrid; Rakhyvel; Normer; Kroppsbehåring; Textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER

  5. 5. Translating Sustainability on a Microlevel : illustrated by the case of Nordic Choice Hotels

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Carlbaum; Lovisa Nyman; [2018]
    Nyckelord :Translating ideas; Microlevel perspective; Sustainability; Conflicting Institutional Logics; Rhetorical Strategies;

    Sammanfattning : Sustainability has been identified as a fluffy idea containing conflicting logics that may make it problematic for individual employees to work with in practice. The aim of this thesis was to contribute to the literature of translating ideas by looking at the microlevel perspective of how the idea of sustainability has been translated within Nordic Choice Hotels. LÄS MER