Sökning: "Fluffy"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Fluffy.
1. “Fluffy stuff decides the game” : A multiple case study exploring utility of DCTs andstrategic choice of language in the internationalisation process
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Professional services firms (PSFs) face unique challenges when internationalisingdue to their intangible services and the need to adapt to local markets. Digital technologies havemade internationalisation more efficient since firms utilise digital communication tools (DCTs). LÄS MER
2. R-ljud är hårda: slumpskogsanalys av sambandet mellan språkljud och betydelse i taktila adjektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : Få studier om ljudsymbolik, d.v.s. kopplingen mellan ords form och betydelse, har baserats på statistisk analys. LÄS MER
3. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER
4. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER
5. Translating Sustainability on a Microlevel : illustrated by the case of Nordic Choice Hotels
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sustainability has been identified as a fluffy idea containing conflicting logics that may make it problematic for individual employees to work with in practice. The aim of this thesis was to contribute to the literature of translating ideas by looking at the microlevel perspective of how the idea of sustainability has been translated within Nordic Choice Hotels. LÄS MER