Sökning: "Flygbranschen marknad"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Flygbranschen marknad.
6. Att tillhöra ett nätverk : Samarbete och dess effekter hos flygbolag inom Star Alliance
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : En företagsform som diskuterats och blivit allt mer etablerad under de senaste decennierna är nätverk. En utveckling startade då alternativa företagsstrukturer förändrades från en hierarkiskt uppbyggd organisationsstuktur till en mer decentraliserad sådan. LÄS MER
7. Airport - Airline Collaboration
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem Flygbranschen har under de senaste årtiondena genomgått en stor förändring vilket lett till en ökad och ny konkurrenssituation för samtliga aktörer. Uppsatsen utgångspunkt är att den förändrade situationen i flygbranschen förändrat relationen mellan flygbolag och flygplatser. LÄS MER
8. Hur redovisas miljöansvar i flygbranschen - En studie av de sex största aktörerna i Europa
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Begreppet Corporate Social Responsibility kan delas upp i ekonomiska, sociala och miljömässiga aspekter. I takt med det växande klimathotet ökar trycket på företag att redovisa för de miljömässiga aspekterna. LÄS MER
9. Leasing på den svenska flygmarknaden
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Flygmarknaden är en marknad som på senare år har genomgått, och fortfarande genomgår, stora förändringar. Från att ha varit monopolistiskt och hårt reglerad har den successivt luckrats upp. Detta har lett till ökad konkurrens, större osäkerhet och minskad stabilitet. LÄS MER
10. Viktiga konkurrensfaktorer i flygbranschen : en fallstudie om traditionella flygbolags kamp om resenärerna
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Uppsatsen behandlar de traditionella flygbolagens kamp för överlevnad på en kraftigt konkurrensutsatt marknad. En kombination av avregleringen av flygmarknaden och en förändring i konsumenternas beteende har resulterat i att de traditionella flygbolagen får allt svårare att stå sig i konkurrensen mot lågprisflygbolagen. LÄS MER