Sökning: "Försäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade ordet Försäljning.
1. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER
2. Försäljning av sitt livsverk : En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Försäljning av sitt livsverk - En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi inriktning revisor och bank, 30 hp Författare: Andreas Petersson och Felix Ottosson Handledare: Kjell Johansson, Jur. Dr i Redovisningsrätt och Universitetslektor i Företagsekonomi Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till förståelse för vad en bolagsförsäljning kan innebära i form av för- och nackdelar för bolaget och entreprenören själv efter försäljningen samt vad som krävs för att affären ska bli lyckad. LÄS MER
3. Revolutionerar digitaliseringen internationell försäljning? : En kvalitativ studie om när och var Born Digitals etablerar försäljning på internationella marknader
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens digitala värld uppkommer nya typer av företag som Born Digitals, vilka har möjligheter att kunna etablera sin försäljning på internationella marknader på ett digitalt sätt. Forskningen om Born Digitals är begränsad trots denna typ av företags ökade närvaro i takt med digitaliseringen och den teknologiska utvecklingen i världen. LÄS MER
4. Affärssystemets roll i beslutsfattandet inom SMF : En kvalitativ studie om affärssystemets påverkan på beslutsfattande inom små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Lättillgänglig och reliabel information blir betydande för effektivt beslutsfattande. Således identifieras förbättringen av beslutsfattande som den drivande orsaken till att företag införskaffar affärssystem som avser att skapa underlag, utföra analyser samt ta fram relevant data. LÄS MER
5. Att outsourca eller inte? : En kvalitativ studie om fördelar och nackdelar med outsourcing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : “Gravitationsmodellen” är en teori som menar på att handel mellan två parter ökar ju mindre avståndet är mellan dessa. Enligt denna teori är det fördelaktigt för företag som är lokaliserade i ett avlägset område, “långt” ifrån marknaden, att “närma” sig den. LÄS MER