Sökning: "Förtroende"
Visar resultat 16 - 20 av 191 uppsatser innehållade ordet Förtroende.
16. Stereotypisk kriminalitet? : En kvalitativ studie om professionellas förförståelse av en potentiell relation mellan genus och kriminalitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I denna kandidatuppsats syftar vi till att undersöka professionellas förförståelse av en potentiell relation mellan genus och kriminalitet samt hur en sådan förförståelse eventuellt påverkar deras bemötande och förhållningssätt gentemot ungdomar som har begått kriminella handlingar och befinner sig i behandling. Studiens metodologiska utgångspunkter har varit hermeneutiskt angreppssätt och kvalitativa ansats. LÄS MER
17. Att avsluta klientrelationer inom det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter, upplevelser och tankar om att avsluta klientrelationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Efter termin 6 och den verksamhetsförlagda utbildningen på socionomprogrammet väcktes reflektioner. Reflektioner som berörde relationen mellan socialarbetare och klient, men främst avslutandet av den. LÄS MER
18. AI, rekryterares nya verktyg för en effektiv, objektiv och kvalitetssäkrad rekrytering? : En studie om rekryterares attityder till AI-användning i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : This qualitative study investigated recruiters’ attitudes towards the use of artificial intelligence (AI) in the recruitment process. The purpose of the study was to gain a deeper understanding of how recruiters perceive the use of AI in the recruitment process based on three aspects: efficiency, objectivity, and quality. LÄS MER
19. Hur påverkar klädföretags innehåll på Instagram kundengagemang?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : På sociala medier publiceras idag ett flertal olika typer av innehåll, vilket skapar olika känslor hos mottagaren och påverkar mottagarens handlingar. Detta kan visa sig genom kundengagemang i form av likes eller kommentarer vilket idag har visat sig ha en effekt på exempelvis kundnöjdhet och förtroende samt ger förståelse för hur konsumenter interagerar med produkter och varumärken. LÄS MER
20. Hur arbetar banker med hållbarhetvid kreditgivning till fastighetsbolag : En studie som omfattar både banker ochfastighetsbolags perspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar banker i sin relation till fastighetsbolag med hållbarhet vid kreditgivning? Syfte: Syftet med studien är att beskriva och skapa en större förståelse för hur banker i sin relation till fastighetsbolag arbetar med hållbarhet vid kreditgivning. För att få en större förståelse avser vi även att se detta utifrån fastighetsbolagens perspektiv. LÄS MER