Sökning: "Focus-Group Discussions"

Visar resultat 1 - 5 av 353 uppsatser innehållade orden Focus-Group Discussions.

  1. 1. Publikens förväntningar på dokumentärfilm : En studie om lärarstudenters inställning till och användning av dokumentärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Elin Johansson; Jeppe Schous; [2024]
    Nyckelord :Dokumentär; Publik; Lärarstudenter; Trovärdighet; Källkritik; Objektivitet; Subjektivitet; Dramatisering;

    Sammanfattning : There is a general perception amongst audiences of the documentary film being a truthful retelling of reality. The filmmaker is seen as a lens through which reality is captured in the way it presents itself to the filmmaker. LÄS MER

  2. 2. ”VARFÖR SKA JAG STIRRA MIG BLIND PÅ EN KROPPSDEL NÄR JAG HAR EN KROPP SOM FUNGERAR?”. En kvalitativ fokusgruppstudie om kvinnor ur olika generationers åsikter och tankar kring skönhetsideal, baserat på medieutbudet under uppväxten.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofie Lindén; [2023-10-03]
    Nyckelord :Skönhet; skönhetsideal; kvinnor; mediegenerationer; medier;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this essay is to examine women’s perceptions from different generations linked to beauty ideals and the media selection during their childhood. To achieve the purpose of this study, three questions have been formulated to gain a deeper understanding on the subject. LÄS MER

  3. 3. Inclusive education: Dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the host education system. An Investigation on the Education for Refugees in Meheba Settlement Camp in Zambia

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Jacob Malama; [2023-06-19]
    Nyckelord :Inclusive Education; Refugee students; Systems Theory; Exclusion; Education and Societal System;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine how inclusive education for refugees in organized settlement camp is by exploring the dynamics of inclusion and exclusion of refugees from the classroom and school organization as the subsystems of the education system and the influence of external-factors (societal system) on the inclusion and exclusion of refugees from the host education system. Refugees in the selected camp live with nationals and have access to the same schools in the settlement camp. LÄS MER

  4. 4. Evaluation of a twinning project between midwife associations in Sweden and Ghana

    Magister-uppsats,

    Författare :Hanna Fjellström; Emelie Sandberg; [2023-02-13]
    Nyckelord :Twinning; midwife associations; implementation science;

    Sammanfattning : Background: Globally, maternal and newborn health is a priority and progress has been made through the United Nations (UN) Sustainable Development Goals (SDGs). However, in developing countries millions of women and newborn still have inadequate access to antenatal care, safe abortions and to be able to give birth in a health facility. LÄS MER

  5. 5. Risksamhället och barns riskfyllda lek : En kvalitativ studie om risksamhällets inverkan på villkoren för barns riskfyllda lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amanda Eriksson; Desirée Persson; [2023]
    Nyckelord :educators’ attitudes; Beck’s theory; risky play; Risk society; sociology of childhood; barndomssociologi; Becks teori; pedagogers förhållningssätt; riskfylld lek; risksamhälle;

    Sammanfattning : Följande studie bygger på antagandet att risksamhället har en inverkan på villkoren för barns riskfyllda lek samt att detta genererar en utmaning för förskolors pedagoger. Utifrån dessa antaganden har ett fokussamtal genomförts. LÄS MER