Sökning: "Fogg s Behavior Model"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Fogg s Behavior Model.
1. Fintech: a more motivating way of saving money? : Persuasive design in Fintech
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The use of financial technology (fintech) apps has proven effective in improving people's confidence and ability to manage personal finances, offering innovative solutions and lowering costs for customers. Fintech apps employ persuasive design strategies to encourage users to save money, providing tips, comparison features, and visual feedback on progress. LÄS MER
2. Motivating Generosity - Investigating Persuasive Strategies for Increasing Clothing Donations to Charitable Causes
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Today, the textile industry in Sweden is responsible for up to 1800 tons of textile waste per year, a poor use of resources that results in a negative environmental impact. Additionally, with the rise of fast fashion, which is characterized by rapid trend circulation and a clothing production that matches, clothes are discarded at a higher rate than ever before. LÄS MER
3. Övertygande design på Instagram : En studie om hur övertygande design används på Instagram samt hur användarna upplever det.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien undersöker hur övertygande design används på sociala medietjänsten Instagram samt hur användarna upplever det. En kartläggning av beståndsdelar har genomförts för att identifiera appliceringen av övertygande designtekniker som ämnar till attityd- eller beteendeförändringar. LÄS MER
4. Applying persuasive design to increase engagement in sustainability-related projects : A case study of a climate change adaptation project’s website
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : A website’s foundation should be its usability and its user engagement. Designers can go further and persuade users. The design practice of persuasive design revolves around affecting people indirectly by changing attitudes or behaviors through product features or service characteristics. LÄS MER
5. Länge leve nyheterna : En kvalitativ studie om äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien har för avsikt att undersöka äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier samt hur en interaktionsdesigner kan arbeta proaktivt för delaktighet i samhällsdebatten, när fysisk nyhetsdistribution fasas ut och digital distribution är det som kvarstår. En utgångspunkt i studien är att äldre individer ofta besitter förmågan att använda digitala medier, men har låg motivation. LÄS MER