Sökning: "Folkfinansiering"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Folkfinansiering.
1. "Expropriation without compensation" : En kritisk diskursanalys av representationer i den folkfinansierade internetdokumentären Farmlands
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien analyserar Lauren Southerns dokumentärfilm Farmlands, som skildrar konflikten mellan vita och mörkhyade om äganderätten till mark i Sydafrika. Vi analyserar Farmlands utifrån dess språkliga och visuella representationer av den vita respektive mörkhyade befolkningen. LÄS MER
2. Sociala mediers betydelse för crowdfundingkampanjer : En kvantitativ undersökning av sociala mediers vikt som kommunikations- och marknadsföringskanal för crowdfunding
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Companies may need an infusion of capital for a multifold of reasons. The importance of capital needed for innovation applies not only to large companies but also to start-ups. In recent years crowdfunding has evolved and become a common alternative for entrepreneurs to finance their start-up. LÄS MER
3. Folkfinansiering för småföretag : En kvalitativ studie om folkfinansiering och traditionell företagsfinansiering i en svensk kontext
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Folkfinansiering via Internet har på senare tid växt fram som en finansieringskanal förnya projekt och företagsidéer som har svårt att bli finansierade genom de traditionellafinansieringskanalerna. Det har emellertid varit okänt hur småföretagare ser på dennafinansieringskanal och vad de upplever som dess för- och nackdelar. LÄS MER
4. Keeping in Touch with the Crowd : An Exploratory Study of Relationships Between Firms and Funders after Successful Reward-based Crowdfunding
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Crowdfunding has become more than just a mean of raising money for firms that develop products. Through crowdfunding can firms get in touch with potential customers and get market validation of the product. LÄS MER
5. Crowdfunding - En svensk kontext : En studie av inre och yttre motivationsfaktorers inverkan på svenska individers vilja att finansiellt stödja svenska tillväxtföretag genom crowdfunding
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrunden till studien bygger på nuvarande finansieringssvårigheter svenska tillväxtföretag möter i tidiga skeden, något som påverkar Sverige negativt eftersom dessa företag kan vara en länk till svensk tillväxt och fler arbetstillfällen. Därför studeras i studien det nyligen framvuxna finansieringsalternativet “Crowdfunding” som en eventuell lösning på problemet. LÄS MER