Sökning: "Food Tourism"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden Food Tourism.

  1. 1. Ekodistrikt : En litteraturstudie om en presenterad åtgärd från EU för ekologisk produktion

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Maja Larsson; Axel Nordström; [2023]
    Nyckelord :Biodistrict; organic farming; sustainable development; Södermanland; local food production; Ekodistrikt; ekologiskt jordbruk; hållbar utveckling; Södermanland; lokal matproduktion;

    Sammanfattning : Dagens matproduktion har fått ökad uppmärksamhet kring hur den kan anpassas för att försörja en växande befolkning, utan att negativt påverka klimatet. Att ställa om till ekologiskt är en presenterad lösning och politiker på nationell och europeisk nivå har satt tydliga mål och åtgärder gällande ekologiskt jordbruk, dels om andelen ekologiskt jordbruk, dels om hur det ska uppnås. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Social Media inTourist Identity Creation : A netnographic study of travel posts on Cyprus

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Anna Buter; [2023]
    Nyckelord :Tourist identity; Visual content; Social media; Netnography;

    Sammanfattning : Two years after the COVID-19 pandemic it appears that the consumer behaviour oftourism is returning to pre-pandemic unsustainable behaviour. Whereas scholarscontinually stress that tourism needs to transform if it is to remain a viable option forfuture generations. LÄS MER

  3. 3. The Cultural Impacts On Working Conditions for Employees in the Tourism Industry : Sweden Versus Turkey

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Michelle Adamsen; Izabel Belskaya; [2023]
    Nyckelord :Culture; Cultural Impact; High Contextual Culture; Labor Laws; Low Contextual Culture; Monochronic Culture; Polychronic Culture; Scandinavia; Sweden; The Middle East; Tourism Industry; Turkey; Working Rights;

    Sammanfattning : Travel is an adventure into a new unexplored culture, different from what surrounds the traveler in the usual life at home. Culture is reflected not only in architecture, food, and literature but also in social relationships. How people react to everything they hear and see is based on the characteristics of their cultures. LÄS MER

  4. 4. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  5. 5. Heritagization of Food. : The Case of Qeshm Island, Iran.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Yeganeh Tajik; [2022]
    Nyckelord :Heritagization; Food Heritagization; Food Tourism; Food Festival;

    Sammanfattning : The heritagisation of food reveals the underlying processes by which various actors articulate a particular foodstuff as a heritage in an attempt at pursuing differing aims. Food heritage evokes images, memories, and pride, or motivates habitual consumption, and it can become a lifestyle or even a source of income. LÄS MER