Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 288 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER
2. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER
3. The impact of social norms on attitude towards alternative protein consumption: a comparison between the Swedish and Dutch population
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In this study wo examined how people in the Netherlands and Sweden feel and think about meat alternatives and if social norms influence their choices. We learned that if people believe their friends or family like meat alternatives, they are more likely to try them too. LÄS MER
4. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER
5. Consumers’ willingness to pay for food safety attributes of nectarines : A discrete choice experiment in the Polokwane Municipality of Limpopo, South Africa
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Consumer concerns about food safety are growing, and there is an increasing demand for quality fruits and vegetables. As such, fruit control procedures and standards should be based on understanding consumers’ choices and preferences. LÄS MER