Sökning: "Food choices"
Visar resultat 6 - 10 av 288 uppsatser innehållade orden Food choices.
6. Hållbar skolmat som accepteras, uppskattas och äts - önsketänkande eller en möjlighet
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : This study examines the perception and acceptance of the Swedish tax paid school meals, its sustainability aspects and what factors that affect the students in their food choices in the municipality of Ängelholm from a student perspective. The guidelines for school meals in Sweden is for it to be healthy but in recent years also more sustainable. LÄS MER
7. Vad påverkar val och preferenser vid livsmedelsinköp bland personer med syrisk bakgrund i Sverige?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Considering increasing globalization and migration, Sweden has become home to a significant Syrian population. Despite this group's growing presence, their needs and preferences have not received adequate attention from supermarket chains. LÄS MER
8. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
9. Grassroots Initiatives for Urban Sustainability Transition: A Case Study of Urban Farming Projects in Informal Settlements in Nairobi, Kenya
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Cities in the Global South are undergoing rapid urbanization, where a high percentage of the urban poor live in informal settlements that lack basic services, are associated with unemployment, low-income levels, and insecurity. The impacts of climate change, intensive agricultural practices, and highly globalized food systems pose challenges to food security. LÄS MER
10. Smakförväntningar och design : Visuella representationer av smak på öletiketter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : To communicate a product's taste, color and other visual cues are often used as references to fruit or other food, helping the customer by creating expectations based on context and prior experiences. As a designer, it is therefore important to consider how visual cues like color affect the expectations of the taste of a product. LÄS MER