Sökning: "Football Clubs"

Visar resultat 1 - 5 av 332 uppsatser innehållade orden Football Clubs.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  3. 3. The Overlooked Puppeteer - A case study on how LALIGA controls and manages its member clubs' institutional logics through alterations of their performance measurement systems

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Peter Hamra; Lucas Halef; [2024]
    Nyckelord :Performance measurement system; Meta-organization; Hybrid organization; Institutional complexity; Collective objective;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of LALIGA, a renowned football league operating as a meta-organization, on the operational priorities of its member clubs. More specifically, it examines the impact on performance measurement systems and outlines the challenges and tensions arising from the complex meta-organizational structure. LÄS MER

  4. 4. Jämställdhet i svensk idrott: Möjligheter och hinder på organisationsnivå inomsvenska elitfotbollsföreningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Dennis Stjernquist; Robert Tabacskó; [2024]
    Nyckelord :Jämställdhet; organisatoriskt; svensk elitfotboll; förutsättningar.;

    Sammanfattning : Arbetet mot en ökad jämställdhet är en kontinuerlig strävan i såväl samhället som inomidrotten. Riksidrottsförbundets arbetar utifrån orden att arbetet för en jämställd idrott skaaldrig utelämnas, utan finnas med i alla processer, nivåer och beslut (Larsson & Linghede,2020). LÄS MER

  5. 5. Football Clubs’ Supporters and Human Rights - A Social Identity and Consumer Culture Perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Henrik Ericsson; Eric Nilsson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Supportership; Human Rights; Social Identity Theory; Consumer Culture Theory; qualitative methodology;

    Sammanfattning : Following football and attending games is a popular practice in the world and in Sweden. Accordingly, a lot of people establish an identity with their supportership to a club which indicates the importance of football clubs in these people's lives. LÄS MER