Sökning: "Football club"
Visar resultat 1 - 5 av 236 uppsatser innehållade orden Football club.
1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER
2. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER
3. Positional differences of physical peak intense periods in Swedish elite football : A pilot study of under 19 and first team players
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att med hjälp av multivariata parametrar undersöka skillnader i fysisk extern belastning under den mest intensiva perioden (MIP) av match för spelare på ungdomselit och seniornivå samt att identifiera eventuella skillnader mellan positioner och halvlekar.Metod: En kvantitativ retrospektiv studie tillämpades, där spelare från ett seniorlag (SEN)spelandes i högsta divisionen i Sverige samt fotbollsspelare från ett ungdomselitlag (U19)från samma klubb spelades i näst högsta divisionen för åldersgruppen deltog i studien. LÄS MER
4. Sports and Business in a Swedish Football Club A case study on Örebro SK
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : One must not forget that we are working with people, we cannot simply purchase a more powerful engine. The quote from an employee in our case organization emphasizes the human aspect in football operations, cautioning against the belief that acquiring superior resources guarantees better performance. LÄS MER
5. Football Clubs’ Supporters and Human Rights - A Social Identity and Consumer Culture Perspective
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Following football and attending games is a popular practice in the world and in Sweden. Accordingly, a lot of people establish an identity with their supportership to a club which indicates the importance of football clubs in these people's lives. LÄS MER