Sökning: "Foreign background"

Visar resultat 1 - 5 av 509 uppsatser innehållade orden Foreign background.

  1. 1. "Un-masking the Mask-Issue". Examining People´s Meaning-Making Processes and Risk-Cultural Norms regarding Facemasks.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tim Arasimowicz; [2021-07-27]
    Nyckelord :Facemasks; Efficiency; Communication; Media diets; COVID-19; Sensemaking; Meaning-Making; Noticing; Acting; Risk Culture; Trust in Authorities; Anticipation; Accountability; Framing;

    Sammanfattning : While most of the world quickly came to terms with covering their noses and mouths in crowded places, people in Sweden have mostly gone without, riding buses and metros, shopping for groceries, and going to school maskless, with only a few rare souls have covered up (Novus, 2021). Officials from the Swedish Public Health Authority (PHA) have repeatedly argued that masks are not effective enough at limiting the spread of the virus to warrant mass use, insisting it is more important to respect social distancing and handwashing recommendations. LÄS MER

  2. 2. “Fast det där är ju rasism”. Myndighetsutövande socialarbetare med utländsk bakgrund - erfarenheter av rasism och strategier för att bemöta den

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lisa Risberg; Selma Nor Falk; [2021-05-26]
    Nyckelord :racism; social worker; racification; immigrant; Non-European; rasism; socialarbetare; socialt arbete; social work; rasifiering; utländsk; utomeuropeisk;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate how government-employed social workers with aforeign background experience racism in worklife. We were also interested in examining theinterviewees' experiences of what strategies against racism the work-environment has used oruses in situations where racism has occurred as what kind of strategies they use themselves tohandle racism. LÄS MER

  3. 3. Uppfattningen om EU:s roll i världen : En jämförande studie av två av unionens utrikeschefer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Cornelia Gårdmark; [2021]
    Nyckelord :Europeiska unionen; GUSP; Europeiska unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik; rollteori;

    Sammanfattning : The process of building the identity of the European union in the world is constantly ongoing. The common foreign and security policy of the union conveys the purpose of the external actions of the EU, led by the foreign policy chief. LÄS MER

  4. 4. Välmående hos utrikesfödda föräldrar under postpartum-perioden jämfört med inrikesfödda föräldrar samt riskfaktorer för att utveckla psykisk ohälsa : En kvantitativ studie med deskriptiv & explorativ ansats

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Nerué Osman; [2021]
    Nyckelord :Mental Illness; Parental Stress; Risk Factors; Foreign-born; Swedish-born; Mental Well-Being; Well-Being; Psychological Well-Being; Postpartum; Psykisk ohälsa; Föräldrastress; Riskfaktorer; Utrikesfödd; Inrikesfödd; Välmående; Psykologiskt välmående; Välbefinnande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Postpartum är en utmanande tidsperiod med ökad risk för psykisk ohälsa hos föräldrar. De flesta studier som har genomförts har undersökt inrikesfödda mödrar. Det saknas studier som undersöker postpartum-relaterad psykisk ohälsa hos utrikesfödda föräldrar i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Including You -Strategies for Including Students with Dyslexia in Regular English Classroom Practice

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Hallman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate what strategies teachers of English as a foreign language (EFL) apply in their teaching in order to include students with dyslexia in the regular classroom practice, with regard for the effects that the learning disorder has on English acquisition and the possibility to successfully learn the language. The purpose is to research how the participating teachers view inclusion, what strategies they apply in their own teaching to provide it, and how familiar they are with theoretical approaches regarding inclusion for students with dyslexia, in order to provide better insight into which strategies that are used and teachers’ preparedness to accommodate to the educational needs of today’s diverse student body. LÄS MER