Sökning: "Form i fokus b"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Form i fokus b.

  1. 1. Utformning och utvärdering av laborationsmoment för stimulering av datalogiskt tänkande bland gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Yasmina Altayy; Haidi Antoun; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie, som är ett samarbete med K-ULF, syftar till att utforma ett laborationsmoment för gymnasieelever som går kursen Programmering 1 (eller motsvarande kurser), med fokus på att stimulera datalogiskt tänkande. En litteraturöversikt genomfördes för att identifiera ett relevant ramverk för att utforma laborationsmomentet inom programmering. LÄS MER

  2. 2. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Dalborg; Tilda Thorsson; [2023]
    Nyckelord :Volodymyr Zelenskyj; Instagram; politiskt ledarskap; politisk retorik; kvalitativ textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER

  3. 3. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :João Ferreira; [2023]
    Nyckelord :Explainable Machine Learning; Attribution models; Marketing Automation; Search Engine Optimization; A B testing; Definierad maskininlärning; Attributionsmodeller; Automatisering av marknadsföring; Optimering av sökmotor; A B-tester;

    Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER

  4. 4. Likvärdig undervisning - religionsdidaktik : Didaktisk och pedagogisk forskning för en icke-konfessionell och likvärdig religionsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Aia Als; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractI den här uppsatsen är syftet att samla ihop didaktisk och pedagogisk forskning som behandlar frågor kring hur en religionsundervisning kan vara icke-konfessionell och likvärdig. Sammanställningen kan användas för alla skolnivåer. I detta SAG  har systematisk sökning via b.la. LÄS MER

  5. 5. AI, ett verktyg i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie om hur AI-verktyg påverkar rekryteringsprocessen med fokus på omedvetna fördomar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maryam Adel; [2022]
    Nyckelord :AI; rekrytering; artificiell intelligens; omedvetna fördomar; habitus; fält; dubbelprocess teori;

    Sammanfattning : Idag väljer många företag att vara alltmer digitaliserade, genom att exempelvis implementera mjukvarulösningar i form av Artificiell Intelligens (benämnt AI härefter). Rekryteringsbranschen är en av de branscher vars användning av AI ökar. LÄS MER