Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Formativ, skriftlig bedömning för elever på Komvux i svenska för invandrare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : De flesta forskningsresultat som tagits fram när det gäller skriftlig, formativ bedömning grundar sig på undersökningar gjorda inom grundskolan, gymnasieskolan eller universiteten medan det saknas forskning inom vuxenutbildning och speciellt inom den svenska kontexten och då inom området andraspråksinlärning för vuxna. Syftet med studien är att bidra med kunskap om den formativa, skriftliga bedömningen på Komvux i svenska för invandrare. LÄS MER
2. Det pedagogiska mötet. En undersökning om formativ bedömning och lärande i kriminalvårdens vuxenutbildning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15av 90 hpProgram och/eller kurs: SPP 610, Specialpedagogiska programmetNivå: Avancerad nivåTermin/år: Ht/2018Handledare: Lars RönnmarkExaminator: Joanna GiotaRapport nr: HT18-2910-274- SPP610Nyckelord: Formativ bedömning, kriminalvård, återkoppling, bedömning, distansering, närmande, kognitiv påfrestning, kommunikation distansundervisning.Syfte: Denna undersöknings syfte är att titta på det pedagogiska mötet i en bedömningssituation hos lärare inom Kriminalvården. LÄS MER
3. Validering och bedömning : i svenska som andraspråk på grundläggande nivå för vuxenstuderande
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Uppsatsens syfte är studera lärares validering och bedömning i kursen svenska som andraspråk på grundläggande nivå på olika skolor inom vuxenutbildningen. Vidare studeras likheter och skillnader i fråga om validering och bedömning mellan de olika skolorna samt lärarnas behov av ett pedagogiskt bedömningsstöd. LÄS MER
4. Formativ bedömning-motsvarar elevens upplevelser lärarens intentioner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Bakgrund till denna studie är att jag länge varit nyfiken på var lärare och elev möts i det arbetssätt som benämns formativ bedömning, men också var de kanske inte möts. Vidare har jag velat ge ett elevperspektiv på formativ bedömning, en infallsvinkel jag tycker mig sakna i forskning och debatt. LÄS MER