Sökning: "Formative learning"
Visar resultat 1 - 5 av 250 uppsatser innehållade orden Formative learning.
1. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER
2. Friluftslivsundervisning på högstadiet : en enkätstudie om formativ bedömning och ramfaktorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa på högstadiet arbetar inom friluftsliv, vilka aktiviteter som premieras, samt hur de beskriver att deras arbete med formativ bedömning inom friluftsliv ser ut. Vidare ämnar vi även analysera de ramfaktorer som påverkar friluftslivsundervisning och den formativabedömningen inom friluftsliv. LÄS MER
3. Aprobación o desaprobación. Actitudes de estudiantes de ELE en Suecia hacia la retroalimentación
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : A general focus on summative assessment has led to feedback and formative assessment taking a less prominent role in ELE teaching, to the extent that its value has been questioned by students to the point where they do not know what to do with it and admit it as redundant. This study aims to investigate and highlight students’ attitudes towards feedback and how teachers' strategies can motivate students in modern language teaching. LÄS MER
4. Virtual Environments in Scholè : Beyond Learning
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : This thesis explores the educational potential of virtual environments, which are computer-generated spaces that allow users to have a sense of presence and interaction with simulated worlds. In this thesis, I argue that virtual environments are not merely tools for learning specific skills or knowledge, but can also enable formative experiences that contribute to the purpose of education as understood by contemporary educational theorists. LÄS MER
5. En studie av formativ bedömning och dess påverkan på elevers lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Definitionen av formativ bedömning är tämligen diffus och bred vilket gjort den förhållandevis öppen för tolkning. Detta har i sin tur lett till att formativ bedömning uppfattats och används av lärare på varierande sätt. LÄS MER