Sökning: "Fortnite"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Fortnite.

  1. 1. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Melinda Sowole; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Battle Pass; Season Pass; Challenges; Extrinsic motivation; Negative reinforcement; Video games;

    Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER

  3. 3. EFFECT OF HEAD-UP DISPLAY DESIGN ON GAME IMMERSION

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Bergman; Tobias Hermansson; [2023]
    Nyckelord :immersion; game immersion; head-up display; eye-tracking; cognitive science;

    Sammanfattning : Game immersion is an important aspect of gaming and is a term used by players and critics alike. It is one of the aspects that keeps a player “hooked” and is often seen as critical for a good game session. A Heads-up Display (HUD) is a common element of most games. LÄS MER

  4. 4. Du kommer aldrig spela detta igen: En undersökning om påverkan temporära upplevelser och exklusivitet har på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Julius Puke; Alyssa Danielsson; [2022]
    Nyckelord :GaaS; FOMO; Perennial games; game design; video games; GaaS; FOMO; Perennial games; speldesign; videospel;

    Sammanfattning : Användandet av temporära upplevelser och exklusivitet har sett en ökning inom moderna Games-as-a-Service spel (GaaS-spel). Några exempel på detta är battle-pass i multiplayer-spel, konserter i Fortnite och viktiga narrativa event. LÄS MER

  5. 5. En fallstudie på Travis Scott visuella aspekter på Instagram

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Ludvig Worge; Tobias Thorell; [2022]
    Nyckelord :Samarbete; logotyp; varumärke; visuell identitet; travis scott;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att ur ett designperspektiv undersöka och analysera hurartisten Travis Scott kommunicerar sitt varumärke genom sin visuella identitet.. Iuppsatsen använder vi oss av en kvantitativ innehållsanalys där vi analyserar 100stycken inlägg från artistens profil på den sociala plattformen instagram. LÄS MER