Sökning: "Fotbollsklubbar"
Visar resultat 6 - 10 av 128 uppsatser innehållade ordet Fotbollsklubbar.
6. Fotbollsklubbar i en kommersialiserad värld : En kvalitativ studie om hur semi-kommersiella elitfotbollsklubbar bedrivs sportsligt och ekonomiskt
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Allt fler fotbollsklubbar har börjat genomgå en professionaliseringsprocess, där dessa i större utsträckning börjar efterlikna vanliga företag. Detta har resulterat i ett ökat fokus på kommersialisering, och en ökad betydelse av ekonomi inom fotbollsklubbar. LÄS MER
7. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER
8. Tjejers intention till avhopp inom ungdomsfotboll : En kvantitativ studie som belyser tjejers intention till avhopp inom ungdomsfotboll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka de direkta och indirektainteraktionseffekterna mellan upplevt motivationsklimat (uppgifts och prestation),målorienteringar (uppgifts och ego), upplevd kompetens och intention till avhopp bland tjejerinom ungdomsfotbollen. Studien är en kvantitativ tvärsnittsstudie där totalt 157fotbollsspelande ungdomstjejer, i åldrarna 15-19 (M= 16,35, SD= 1,40) år deltog. LÄS MER
9. Instagram som marknadsföringsverktyg för idrottsverksamheter : En kvalitativ studie om att attrahera och engagera deltagare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med fördjupad kunskap om hur sociala medier kan användas inom marknadsföring av idrottsverksamheter och hur det kan leda till ökad deltagaraktivitet och engagemang. I studien medverkade totalt åtta idrottsverksamheter, fyra tennisklubbar och fyra fotbollsklubbar. LÄS MER
10. Spelaravtal redovisade till verkligt värde - ett vinnande koncept eller självmål? : En kvalitativ studie om svenska fotbollsklubbars förutsättningar att värdera spelaravtal till verkligt värde
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER