Sökning: "Four rooms of change in school"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Four rooms of change in school.

  1. 1. Kvinnliga tjänstemäns upplevelser av en mansdominerad byggarbetsplats

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Robert Nilsson; Nils Nyqvist; [2020]
    Nyckelord :Construction industry; female officials; macho culture; gender division of labor; sexual harassment; Byggbranschen; kvinnliga tjänstemän; machokultur; genusarbetsdelning; sexuella trakasserier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida det mansdominerade byggarbetet och den machokultur som i vissa fall finns på arbetsplatsen påverkat kvinnliga tjänstemän i deras val av arbete, samt om de upplever att de märker av och påverkas av rådande normer och strukturer i arbetet. Metod: Examensarbetets datainsamling har genomförts på ett kvalitativt sätt i form av semistrukturerade intervjuer med sju kvinnliga tjänstemän från fyra olika byggföretag i Jönköpings län. LÄS MER

  2. 2. Sociala och emotionella interventioner i skolans värld. : Vad händer med karaktären hos eleverna?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Helen Samuelsson; Anders Drugge; Ulrika Storm; [2015]
    Nyckelord :Empathy; Self-directedness; Cooperativeness; Self-transcendence; Four rooms of change in school; EQ-workshop; Curriculum; Gender; Empati; Self-directedness; Cooperativeness; Self-transcendence; Fyrarummaren i skolan; EQ-verkstan; Läroplanens värdegrund; Kön;

    Sammanfattning : The purpose was to investigate whether using two type of interventions (i.e., Four rooms of change in school and EQ- workshop) in addition to curriculum guidelines can affect character development in children 10-12 years of age. LÄS MER

  3. 3. Motstånd mot genusarbete i skolan utifrån ett socialpsykologiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Hilda Fhager; [2011]
    Nyckelord :förändringens fyra rum; genus; inkongruens; jämställdhet; kognitiv dissonans; motstånd; socialpsykologi; cognitive dissonance; incongruence; equality; four rooms of change; gender; resistance; social psychology;

    Sammanfattning : Magisteruppsatsen studerar pedagogers erfarenhet av motstånd mot genusarbete samt försöker förklara motståndet utifrån socialpsykologiska teorier. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med lärare som arbetar med skolans äldre åldrar. Samtliga lärare var engagerade i genusarbete på sina skolor. LÄS MER