Sökning: "Främre och Bakre region"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Främre och Bakre region.

  1. 1. Hur förväntningar kan skapa känslor av främmandeskap och tillhörighet : En intervjustudie om internationella studenters erfarenheter av förväntningar inom Uppsalas studentnationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Rikard Lindholm; Wilma Eriksson; [2023]
    Nyckelord :internationella studenter; regioner; förväntningar; nationer;

    Sammanfattning : Ämnet som studerades i följande uppsats var internationella studenters upplevelser av de studentföreningar som kallas ‘nationer’ i Uppsala (NE,u.å.). Mer specifikt berörde uppsatsen möjliga förväntningar på internationella studenter i samband med social interaktion kopplat till formella tillställningar samt arbete på nationerna. LÄS MER

  2. 2. ” ... jag känner att jag ger, jag ger verkligen mitt allt, men det känns ibland att det inte är, det räcker inte”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Jenny Johansen; [2022]
    Nyckelord :Gymnasielärare; Främre och Bakre region; Signifikanta andra; Depressiv skuldkänsla; Emotionellt arbete; Emotion management; Deep acting; Arbete kontra privatliv; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden, thousands of people work as high school teachers and of these, 7% left the profession in 2019. One reason is stress. Previous research shows that teachers are 50% more likely to suffer from stress-related fatigue compared to other occupational groups and one reason for this is a lack of balance between work and private life. LÄS MER

  3. 3. Arbete utan ansikte : En intervjustudie om hur distansarbete påverkat HR-arbetares interaktioner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Lisa Hägglund; Fanny Paulsen; [2022]
    Nyckelord :Distansarbete; HR; interaktion; roller; relationer; interaktionsritualer; främre region; bakre region.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi hur pandemin har påverkat Human Resources-arbetares (HR) interaktioner i arbetet. Genom intervjuer har vi undersökt det ökade distansarbetets påverkan på relation till kollegor, samt upplevelsen att ha hemmet och arbetet på samma plats. LÄS MER

  4. 4. ‘’Det var ju en bra stund som jag inte kände mig som en student’’ : En kvalitativ studie om studenters upplevelser av distansundervisning i samband med Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Zahra Farag; [2021]
    Nyckelord :Distansundervisning; Covid-19; interaktion; maktrelationer; konsekvenser; kvalitativ forskning; universitetsstudenter;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka studenters upplevelser av övergången från campusbaserad undervisning till distansundervisning i samband med Covid-19. Studien är avgränsad till universitetsstudenter och tre frågeställningar formulerades: Hur upplever studenterna interaktionen med andra studenter och lärare i distansundervisningen och i relation till tidigare campusbaserad undervisning? och Hur beskriver studenterna att maktrelationer med andra studenter och lärare skiljer sig i distansundervisning från campusbaserad undervisning? samt Vilka sociala konsekvenser tillkommer med distansundervisning i samband med pandemin? För att besvara studiens frågeställningar har insamling av empirin skett genom semistrukturerade kvalitativa intervjuer via programmet Zoom. LÄS MER

  5. 5. Anpassningsbara och mångdimensionella universitetsstudenter : En sociologisk kvalitativ studie om upplevelsen av tillhörighet hos universitetsstudenter av andra generationens invandrare

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Diana Berisha; [2021]
    Nyckelord :Tillhörighet; Andra generationens invandrare; Universitetsstudenter; Emotionsregim; Roller; Bakre region; Främre region; Deep backstage;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om universitetsstudenters av andra generationens invandrare och deras upplevelser av tillhörighet. Det övergripande syftet är att beskriva upplevelser av tillhörighet hos universitetsstudenter av andra generationens invandrare med ursprung från Mellanöstern och Somalia, detta görs genom beskrivning av studenters upplevelser av olika relationer och emotioner i interaktionen med olika grupper på universitetet. LÄS MER