Sökning: "Frågesport"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Frågesport.

  1. 1. Designing a game exploring how other’s choices influence our own decisions : An interactive game adapted for in-flight entertainment systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Parvar Reza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Interactions with others can influence our decision-making, often without us being aware of it. There is a link between influence and decision-making, while, the extent to which other people's decisions influence our own is a multi-faceted and complex question considering our unique personalities and ways of thinking in different areas. LÄS MER

  2. 2. Undersökning av datormusklicks anpassning till takten i bakgrundsmusik

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Martin Khil; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is connected to the project Sonification of Goods in Stores, which aims to prevent retail theft. The goal was to investigate whether or not test subjects timed their computer mouse clicks in relation to background music. It builds upon other experiments on adaptation to external rhythms. LÄS MER

  3. 3. Digitala läromedel ur ett interaktivt och multimodalt perspektiv : En komparativ analys av digitala läromedel i religionskunskap  för högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Thomas Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; interaktiv; multimodal; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av skolan har ökat användningen av digitalt material i undervisningssituationer. Vi ser nu en växande marknad och utbud av nya heltäckande digitala läromedel, som har andra möjligheter att integrera multimodala och interaktiva aspekter än traditionella trycka läroböcker. LÄS MER

  4. 4. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jadelius Emil; Svensson Rasmus; [2021]
    Nyckelord :Cultural heritage; Gamification; Fogg s Behavior Model FBM ; Location-based applications; User-Centered Design; Kulturarv; Spelifiering; Foggs beteendemodell FBM ; Platsbaserade applikationer; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER

  5. 5. Förnya körkunskaper via E-learning : Förnya körkunskaper via en teknisk lärplattform.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jenny Huynh; [2017]
    Nyckelord :Actor Network theory; participation design; license rules; road signs; driving application.; Actor network theory; Deltagande design; Körkortsregler; Vägmärken; Kör applikation;

    Sammanfattning : I det här kandidatarbetet har jag valt att undersöka hur man kan förnya erfarna bilisters körkunskaper som har kört bil i 30-40 år genom en anpassad E-learning applikation. Mitt mål är att förnya erfarna bilisters körkunskaper, så de får lära sig uppdaterade regler, vägmärken och körsätt. Detta för att förbättra trafikmiljön. LÄS MER