Sökning: "Fröken Persson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Fröken Persson.
1. ”Fröken, läs för mig” : En intervjustudie om förskollärares arbetssätt gällande högläsning i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Högläsning har en given roll i förskolan och i den nya läroplanen som trädde i kraft 1 juli 2019 lyfts högläsningens betydelse för barns språkutveckling fram ytterligare. Att barn tidigt i livet får möta, ta del av och samtala om litteratur gynnar deras språkutveckling och är ett stöd i den begynnande läs-och skrivutvecklingen enligt befintlig forskning inom området. LÄS MER
2. Metodval vid läs- och skrivinlärning i skolår 1 - Olika synsätt på hur barn lär sig läsa och skriva
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och syfteVi ville i vår studie undersöka hur läs och skrivundervisningen bedrevs i två klasser i skolår 1.Därför var vårt syfte att undersöka vilka metoder, arbetssätt, arbetsformer och förhållningssättlärarna i de båda klasserna utövade. LÄS MER
3. ”Ja, det är väl att lyssna på dem” - en studie om pedagogers och elevers uppfattningar om elevinflytande
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Rapporten behandlar synen på elevinflytande och elevdemokrati, i skolan i allmänhet och i förskolegruppen i barnskolan i synnerhet. Syftet med vårt examensarbete är att studera vilka uppfattningar det finns om elevinflytande. I den empiriska delen av arbetet studerar vi hur några pedagoger uppfattar orden elevinflytande och elevdemokrati. LÄS MER
4. Multicast Time Distribution
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknikSammanfattning : The Swedish National Testing and Research Institute is maintaining the Swedish realization of the world time scale UTC, called UTC(SP). One area of research and development for The Swedish National Laboratory of Time and Frequency is time synchronization and how UTC(SP) can be distributed in Sweden. LÄS MER