Sökning: "Framgångsfaktorer i tjänsteföretag"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Framgångsfaktorer i tjänsteföretag.

  1. 1. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lenny Tunedal; [2009]
    Nyckelord :IT; it-strategi; marknadsföring; tjänstemarknadsföring; tjänsteutveckling; tjänsteföretag; tjänst; tjänster; kvalitet; förväntningsgap;

    Sammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER

  2. 2. Balanserat styrkort : ett strategiverktyg även för tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Karolina Johansson; Josephine Strand; [2008]
    Nyckelord :stegvis framtagningsprocess; samband; balans; balanserat styrkort; bemannings- och rekryteringsföretag; målstyrning;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det mycket om att företagen måste se över sin effektivitet ochtillhörande målfokusering för att vara konkurrenskraftiga. Det ökade intresset förmålstyrning och strategiverktyg, ger upphov till ständig utveckling av instrument som tillexempel det balanserade styrkortet. LÄS MER

  3. 3. Projektmodell för införande av affärssystem : Ett konsultbolags implementeringsprocess i tjänsteföretag

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Ekonomiska informationssystem

    Författare :Johan Ahlberg; Amanda Araskog; [2008]
    Nyckelord :ERP; model; project; implementation; consultancy firm; affärssystem; modell; projekt; införande; implementering; konsultbolag;

    Sammanfattning : Companies acquiring ERP systems are often dissatisfied with the project and therefore consultancy firms wish to make use of project models in order to achieve success in implementations. Since research on ERP implementations in service companies is limited, there is a need for mapping of critical activities in implementation projects in this line of business. LÄS MER

  4. 4. Viktiga framgångsfaktorer som ett tjänsteföretag ska ta i beaktning vid implementeringen av ett affärssystem

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Niklas Burman; Yusuf Kaya; [2008]
    Nyckelord :IT-Ekonomi;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar kritiska framgångsfaktorer vid implementeringen av ett affärssystem på ett tjänsteföretag. Den teori som finns idag behandlar framförallt tillverkande företag vilket gör det intressant att undersöka om samma framgångsfaktorer också påverkar ett tjänsteföretag. .. LÄS MER