Sökning: "Franke Franke"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Franke Franke.
1. Mot en konnektiv etik : etik och moral i en ny digital kontext
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Sedan urminnes tider har frågor om etik och moral haft stor inverkan på människors liv. I den globaliserade och digitala värld vi idag lever i är dessa fortfarande aktuella, men har kommit att förändras. LÄS MER
2. Ungdomsbrottslighet i tidningsmedierna- En diskursanalys av hur unga brottslingar framställs i svensk nyhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to analyze how young criminals are described and portrayed in Swedish news reporting and to identify discourses. We chose to analyze 19 different articles from four different Swedish newspapers. These newspapers were two morning papers and two evening papers. LÄS MER
3. Digitala verktyg i matematikundervisningen : en kvalitativ studie om lågstadielärares användning och erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Digitala verktyg i undervisningen har ökat (Darragh & Franke 2021) och i takt med att digitala verktyg blir allt vanligare i skolan så ökar också tillgången till program och appar som är kompatibla med de digitala verktygen. Dock är det få av apparna som bygger på forskning och det är stora skillnader i kvalitéten (Skolverket 2021). LÄS MER
4. ”om man inte uppnår mål i NO årskurs 1-3 då handlar det ofta om andra saker” : En intervjustudie om bedömning och ramfaktorer i lågstadiets NO-ämnen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna uppsats beskrivs en kvalitativ intervjustudie som gjordes höstterminen 2021 med syfte att undersöka lågstadielärares bedömningformer i NO-ämnena och hur de relaterar till ramfaktorer och bedömningsformer i andra skolämnen. Frågeställningarna berör vilka informella och formella bedömningsformer som beskrivs, hur relationerna mellan ramfaktorer och bedömningsformer ser ut, samt hur bedömningsformerna ser ut i NO-ämnena jämfört med andra ämnen. LÄS MER
5. Improving Supply Chain Collaboration through Planned Change Towards an approach for change management in supply chains
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : To mitigate disruptions in supply chains, organizations must consider not only risks affecting their operations but also those which affect their partners. As a consequence, supply chain disruptions can only be dealt with through a collaborative effort by the supply chain as a whole. LÄS MER