Sökning: "Fredric Forsman"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Fredric Forsman.

  1. 1. The Epic Fit: The Brand Building Process in a Dyadic Relationship

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Viktor Siewert Holkert; [2016]
    Nyckelord :Actor-Network Theory; Dialectics; Brand Building; Advertising agency; Explorative study; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to develop an understanding of the way in which a brand is developed in a dyadic relationship with an external stakeholder. Theoretical: This thesis bases its theoretical framework on two main theoretical fields: Actor-Network Theory and dialectics. LÄS MER

  2. 2. Big 10 – Vad händer sen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Bjarnemar; Fredric Carlsson; Andreas Forsman; [2014]
    Nyckelord :Private Equity; Buyouts; Value Creation; Sweden; Quantitative research; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Big 10 – Vad händer sen? En kvantitativ studie om Sveriges största riskkapitalbolags förmåga att skapa långsiktigt värde i portföljbolag. Seminariedatum: 2014-06-04. Ämne/kurs: FEKH89, Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Martin Bjarnemar, Fredric Carlsson, Andreas Forsman. LÄS MER