Sökning: "Fredrik Bratt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Fredrik Bratt.

  1. 1. Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z : En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Haglund Bratt; Fredrik Sondell; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Credibility;  Quality; Quantity; Purchase intention.; Marknadsföring; Generation Z; Electronic Word of Mouth eWOM ; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention.;

    Sammanfattning : Titel: Electronic Word of Mouth’s påverkan på Generation Z - En studie om hur trovärdighet, kvalitet och kvantitet av information påverkar köpintentionen av träningskläder. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Haglund Bratt & Fredrik SondellHandledare: Katarina Arbin Datum: 2022 – Januari Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om Electronic Word of Mouth’s(eWOM:s) påverkan på Generation Z:s köpintention. LÄS MER

  2. 2. Relationship marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bratt; Fredrik Randerz; Denise Wiström Vesslund; [2011]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; distributionskedja; micro-sized enterprises; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring är ett betydelsefullt verktyg i dagens hårda konkurrens. Att skapa relationer har blivit viktigare då det finns fler aktörer att konkurrera med på marknaderna. Vad som är viktigt att ta hänsyn till är att relationsbyggande är ett pågående och kontinuerligt arbete som kräver tid och ansträngningar. LÄS MER

  3. 3. Motiven bakom Pernod Ricards förvärv av Vin&Sprit

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lundgren; Fredrik Jerntorp; [2008-12-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till försäljningen av statligt ägda Vin&Sprit är att svenska regeringen har beslutat att statligt ägande av företag ska minskas. Försäljningen av V&S avslutade ett svenskt ägande av företaget som Ivan Bratt grundade 1917. LÄS MER