Sökning: "Fredrik Burman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Fredrik Burman.

  1. 1. Night train

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Fredrik Burman; [2015]
    Nyckelord :Gröna tåget; high-speed trains; fast trains; locomotive; tilting; EMU; Intercity; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Parken på Barsebäcks gods : en historisk dokumentation

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Therese Lindahl; [2013]
    Nyckelord :Barsebäck; slottspark; 1800-talet; trädgårdshistoria; park;

    Sammanfattning : Det här kandidatarbetet handlar om Barsebäcks gods och dess parks historia. Godset har en historia som sträcker sig ända tillbaka på 1400-talet och kom i familjen Hamiltons ägor år 1743, köparen var Gustaf David Hamilton. Parken har haft en hel del skepnader under århundradena som speglar dess historiska storhet. LÄS MER

  3. 3. Framtagning av PPAP dokumentation för fordonsindustrin

    M1-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Jonatan Burman; Fredrik Jonsson; [2011]
    Nyckelord :PPAP; FMEA; Styrplan; Processkartläggning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en del i högskoleingenjörsutbildningen vid linneuniversitetet i Växjö. Arbetet är utfört på Ackurat Industriplast AB i Lammhult. Syftet med arbetet är att ta fram samt utveckla fyra av kravelementen i Production Part Approval Process (PPAP) dokumentationen. LÄS MER

  4. 4. E-tjänster, ett kommunalt dilemma : En studie av de hinder som kan komma att påverka användningen av Skellefteå Kommuns e-tjänst för Bygglov

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Fredrik Jonsson; Lars Burman; [2010]
    Nyckelord :E-Government; 24-hour authority; local government e-services; Skellefteå24; Skellefteå Kommun; e-services; user frequency; building permits; usability; barriers; marketing; E-Government; 24-timmarsmyndighet; kommunala e-tjänster; Skellefteå24; Skellefteå Kommun; e-tjänster; användningsfrekvens; bygglov; användbarhetstest; hinder; barriärer; marknadsföring;

    Sammanfattning : Under 2000-talet har begrepp som E-Government och 24-timmarsmyndighet kommit att förändra offentliga myndigheters sätt att erbjuda tjänster och interagera med medborgare. Att genom e-tjänster erbjuda medborgare alternativ till de traditionella kanalerna är något som de flesta svenska myndigheter och kommuner strävar mot. LÄS MER