Sökning: "Fredrik Hillerborg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Fredrik Hillerborg.

  1. 1. Hur uppfattas företaget? : En studie av annonseringens effekter på företagens image

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Anna-Karin Janvari; Fredrik Hillerborg; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; annonsering; annonsers utformning; image genom annonsering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen kring hur företag genom annonsens uppbyggnad kan påverka sin image. En kvalitativ studie har genomförts genom insamling av primärdata. Annonser från tre företag valdes ut, varpå semistrukturerade intervjuer genomfördes med såväl företrädare för företagen som sexton respondenter. LÄS MER

  2. 2. Att bli en varumärkesdriven organisation - En studie ur mellanchefernas perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fredrik Hillerborg; [2013]
    Nyckelord :varumärkesdriven organisation; varumärke; mellanchefsperspektiv; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att börja arbeta varumärkesdrivet handlar mycket om att alla organisationsmedlemmar arbetar i en gemensam riktning. I en sådan fas får mellanchefer en nyckelroll, både som länk mellan ledning och medarbetare och som bärare av vision och strategi. Det är därför intressant att studera kommunikationsprocessen ur mellanchefernas perspektiv. LÄS MER