Sökning: "Fredrik Lindholm"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Fredrik Lindholm.

  1. 1. Informationssystem anpassade för nöjesparker utifrån säsongsanställdas perspektiv; En studie av användbarhet

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Fredrik Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Amusement parks; Usability; Management systems; System Usability Scale SUS ; Användbarhet; Managementsystem; Nöjesparker; Säsongsanställda; System Usability Scale SUS ;

    Sammanfattning : Inom organisationer och företag har IT-stöd blivit allt viktigare för organisationens konkurrenskraftighet och för att upprätthålla effektiva processer. En viktig aspekt i utvecklingen av IT-system är användbarhet. LÄS MER

  2. 2. Self-Service Technology (SST) och dess relation till kundtillfredsställelse : En studie av onlinebaserad kundsupport hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Christoffer Annerstedt; Fredrik Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Customer Relation Management; ERP system; Information quality; SST-QUAL; Self-Service Technology; Customer Relation Management; Affärssystem; Servicekvalitet; SST-QUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gömmer det sig en teknologi som inte alla tänker på, nämligen Self-Service Technology(SST). Self-Service Technology befinner sig ofta i ens närhet. Företag använder sig av denna teknik för att tillfredsställa deras kunder snabbare och smidigare. LÄS MER

  3. 3. Påverkar företagets finansiella prestation styrelsens storlek? : - En kvantitativ studie gjord på företag registrerade på Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Niklas Haeger; Felix Lange; Joel Lindholm; [2020]
    Nyckelord :Finansiell prestation; Styrelsens storlek; Bolagsstyrning; ROE; ROA;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2020-06-08 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Niklas Haeger (97/01/16) Felix Lange (95/08/14) Joel Lindholm (95/12/05) Titel: Påverkar företagets finansiella prestation styrelsens storlek? Handledare: Fredrik Jeanson Nyckelord: Finansiell prestation, Styrelsens storlek, Bolagsstyrning, ROE, ROA Frågeställning: Hur påverkas styrelsens storlek av företagets finansiella prestation? Syfte: Syftet med studien är att undersöka på vilket sätt företagets finansiella prestation påverkar styrelsens storlek i företag registrerade på Stockholmsbörsen. Metod:För att undersöka sambandet mellan finansiell prestation och antal styrelseledamöter genomfördes en kvantitativ studie med hjälp av datainsamling från urvalets årsredovisningar. LÄS MER

  4. 4. "Shake it out" : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare upplever arbetet med rörelsepauser i praktiken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Lisa Kristoffersson Rahm; Fredrik Lindholm; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning grundskollärare använder sig av rörelsepauser, hur de erfar denna användning samt ramfaktorers inverkan på rörelsepausers möjligheter och begränsningar i praktiken. Studien genomfördes genom kvalitativa intervjuer med sju grundskollärare från fem olika skolor i två tätorter i Mellansverige. LÄS MER

  5. 5. How Marketing Managers Work with Social Media and Measure its Effectiveness : A multiple-case study focusing on the B2B context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Lindholm; Swic Carl-Fredrik; Alm Olivia; [2019]
    Nyckelord :Social media; Measurements; Effectiveness; Business-to-Business;

    Sammanfattning : In the past few years, a topic that has caught much attention by academia is the rather new concept of ‘social media’. Today, it is expected by business-to-business organizations to involve social media in their marketing activities. LÄS MER