Sökning: "Fredrik Lundqvist"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Fredrik Lundqvist.
11. BYGGNADSARBETAREN OCH FÖRÄNDRINGSARBETET : FÖRBÄTTRINGAR GENOM DELAKTIGHET
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Allt sedan miljonprogrammet har byggindustrin försökt att hitta sätt att effektivisera byggsektorn. Detta har lett till satsningar på förändringsprogram såsom Utmärkt! Samhällsbyggnad och Lean Construction. LÄS MER
12. Förstudie till teknisk kravspecifikation för hybridbord i operationsmiljö
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Sammanfattning : .... LÄS MER
13. Att hålla sig på sin plats - Makt och utanförskap i Kurt Salomonsons roman Mannen utanför
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LitteraturvetenskapSammanfattning : I min uppsats har jag studerat hur makt och utanförskap skildras i Kurt Salomonsons roman Mannen utanför, såväl språkligt som innehållsmässigt. Jag har först definierat maktbegreppet, utifrån de teorier som Fredrik Engelstad presenterar i boken Maktens uttrykk. LÄS MER
14. Sociala Medier som marknadsföring - Från ett organisationsperspektiv
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I dagsläget pratar man alltmer om sociala medier och hur användandet av sociala medier kan hjälpa företag med sin marknadsföring. Sociala medier är inte renodlade reklamkanaler, de är kommunikationskanaler som framförallt kan och ska användas för att bygga förtroende och stärka relationer mellan företag och individ. LÄS MER
15. Varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Uppsatsens titel: Varumärkesbyggande - Små företags varumärkesbyggande på en lokal marknad. Problemformulering: Hur kan ett litet lokalt företag med begränsade resurser bygga sitt varumärke för att på en lokal marknad konkurrera med globala storföretag? Syfte: Syftet med vår uppsats är att analyserar varumärkesbyggandeprocessen för ett litet, lokalt företag i konkurrens med globala storföretag, och därigenom dentifiera kritiska faktorer för ett framgångsrikt varumärkesbyggande. LÄS MER