Sökning: "Fredrik Ohlsson"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Fredrik Ohlsson.

  1. 1. What Drives Electric Vehicle Diffusion? : An Agent-Based Approach to Assess Factors and Market Effects in Norway

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ALBIN GROPP; FREDRIK OHLSSON; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Högstadieelevers gymnasieval och estetiska programmets minskade söktryck - En studie med elever från två musikprofilerade högstadieskolor inför deras val till gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Fredrik Ohlsson; [2017]
    Nyckelord :musik; Bourdieu; gymnasium; estetiska programmet; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik music; aesthetic program; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka högstadieelevers val till gymnasiet och i vilken utsträckning elever från två musikprofilerade grundskolor söker det estetiska programmet. I studien används Pierre Bourdieus teorier om kapital för att utläsa hur elevernas sociala bakgrunder påverkar deras val. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande genom modularisering

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Fredrik Ohlsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters påverkan av lojalitetsprogrammens framväxt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Ohlsson; Annika Klaus; Sophie Jensen; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; lojalitetsprogram; kundklubb; konsumentbeteende påverkan.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor thesis in Marketing, Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Sophie Jensen, Annika Klaus, Fredrik Ohlsson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Loyalty, Loyalty program, consumer behavior, impact & customer club Purpose: The purpose of this study is to improve the understanding of how a younger target group respectively an older target group influences of a membership in a loyalty program and if there are any differ-ences between these target groups. Methodology: The research strategy for this study is a quantitative approach and a deductive process to formulate hypotheses. LÄS MER

  5. 5. Earnouts and asymmetric information - A study of M&A transactions of privately held Swedish SME’s

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Nyman; Fredrik Ohlsson; [2011-03-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Swedish business climate is up for a big change. During the coming years many of the 40‐chord entrepreneurs will sell off their family businesses creating a huge need for allocating potential buyers. LÄS MER