Sökning: "Fredrik Olofsson"
Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden Fredrik Olofsson.
6. "Det här att med vara en underdog om man säger så, att kunna göra något av ingenting" : En studie om gangsterrappens meningsskapandei unga vuxnas livsvärld
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Under 2000-talet har det svenska samhället förändrats. Segregationen i samhället har ökat och utsatta områden med låg socioekonomisk status har växt fram. Under 2010-talet har även en problematik med gängkriminalitet som har den segregerade förorten som bas växt sig stor. LÄS MER
7. Nedskrivning av goodwill : Kan intressenter lita på redovisningen?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: 2005 infördes internationella redovisningsstandarder som innebar att många företag skulle redovisa enligt goodwill i enlighet med IAS36 och därmed utföra en årlig nedskrivningsprövning av goodwill. Denna nedgångsprövning av goodwill öppnar upp för subjektiva antagande och bidrar till att företagsledare får en möjlighet att agera opportunistiskt. LÄS MER
8. Betydelsen av förtroende och engagemang i sponsorrelationer : En fallstudie om sponsorrelationer mellan företag och ishockeyklubbar i den Svenska hockeyligan
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
9. REINFELDT VS PERSSON: En jämförande kritisk diskursanalys av hur de svenska statsministrarna vill förmedla bilden av sin makt
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In this essay we will examine the memoirs of two former swedish prime ministers, namely Göran Persson and Fredrik Reinfeldt. We specifically focus on the ways in which the two choose to portray their respective power and influence. LÄS MER
10. The Leasing process on the Commercial Real Market
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Den kommersiella fastighetsmarknaden är till skillnad från bostadsmarknaden, inte utsatt för högre efterfrågan än utbud. Istället finns det ett större utbud för hyresgästerna att välja mellan. För att locka nya kunder måste fastighetsbolagen vara tillräckligt flexibla för att tillgodose behoven hos den eventuellt nya hyresgästen. LÄS MER