Sökning: "Fredrik Viberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Fredrik Viberg.

  1. 1. Clustering and Classification of Time Series in Real-Time Strategy Games - A machine learning approach for mapping StarCraft II games to clusters of game state time series while limited by fog of war

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Olof Enström; Fredrik Hagström; John Segerstedt; Fredrik Viberg; Arvid Wartenberg; David Weber Fors; [2020-10-29]
    Nyckelord :Classification problem; Cluster analysis; Hierarchical clustering; Machine learning; Neural network; Random forest; Real-time strategy; StarCraft II; Time series;

    Sammanfattning : Real-time strategy (RTS) games feature vast action spaces and incomplete information,thus requiring lengthy training times for AI-agents to master them at the level of ahuman expert. Based on the inherent complexity and the strategical interplay betweenthe players of an RTS game, it is hypothesized that data sets of played games exhibitclustering properties as a result of the actions made by the players. LÄS MER

  2. 2. Varför misslyckas IT-projekt?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Fredrik Viberg; Johan Schönberg; [2013]
    Nyckelord :IT-projekt framgångsfaktorer; IT-projekt fallgropar; IT-projekt misslyckanden; IT-projekt projektledning;

    Sammanfattning : Tillgänglig statistik visar att IT-projekt misslyckas i större omfattning än projekt i andra branscher. Denna trend har länge existerat och man har dokumenterat misslyckanden iutvecklingsprojekt ända tillbaka till början av 90-talet. LÄS MER