Sökning: "Fredrik bth"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Fredrik bth.

  1. 1. Comparing machine learning algorithms for detecting behavioural anomalies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Jansson; [2023]
    Nyckelord :Anomaly Detection; Machine Learning; Behavioural Anomalies;

    Sammanfattning : Background. Attempted intrusions at companies, either from an insider threat orotherwise, is increasing in frequency. Most commonly used is static analysis and filters to stop specific attacks. LÄS MER

  2. 2. Evaluating the Usability of an Interactive Bridge Generator : Procedural Content Generation in Unreal Engine 4

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Westerlund; [2022]
    Nyckelord :Usability; Unreal Engine 4; Procedural Content Generation; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : Background. Development time and costs of video games are constantly rising andtools using Procedural Content Generation exist with the purpose of making thedevelopment process smoother.Objectives. This thesis’ aim is to evaluate the usability of an interactive bridgegenerator that uses Procedural Content Generation. LÄS MER

  3. 3. Designers bemötande av spelarens förväntningar : Interaktion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Isac Estemyr; Johan Fredrik Karén; [2021]
    Nyckelord :Values; Player Expectations; Virtual Reality; Perceived Reality; Game Design; Presence; Värderingar; spelarens förväntningar; virtuell verklighet; upplevd verklighet; speldesign; presence;

    Sammanfattning : Denna artikel undersöker hur förväntningarna hos spelaren inför en upplevelse påverkar dennes subjektiva upplevelse med ett verk. Genom självutvärdering från spelare påvisar undersökningen kopplingen mellan förväntningar och upplevd upplevelse genom den tillhörande gestaltnings designkontext. LÄS MER

  4. 4. Maximizing performance gain of Variable Rate Shading tier 2 while maintaining image quality : Using post processing effects to mask image degradation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Lind; Andrés Diaz Escalante; [2021]
    Nyckelord :Variable Rate Shading; VRS; Adaptive shading; Rendering optimization; Image based shading; Variable Rate Shading; VRS; Adaptiv skuggning; Renderingsoptimering; Bildbaserad skuggning;

    Sammanfattning : Background. Performance optimization is of great importance for games as it constrains the possibilities of content or complexity of systems. Modern games support high resolution rendering but higher resolutions require more pixels to be computed and solutions are needed to reduce this workload. LÄS MER

  5. 5. Performance evaluation of NumPy, SciPy, PyMEL and OpenMaya compared to the C++ API in Autodesk Maya

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Patrik Svensson; Fredrik Galfi; [2021]
    Nyckelord :Animation transfer; Performance; Scripting; Python;

    Sammanfattning : Background. Autodesk Maya allows scripting through both MEL and Python, and it is also possible to use different Python modules and a C++ API to perform the desired tasks. In theory, the C++ API is the fastest option in Maya, but there are no studies that support this claim. LÄS MER