Sökning: "Fredriksson Isabell"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Fredriksson Isabell.

  1. 1. Gas, flytande eller fast, vad är skillnaden? : Elevers uppfattningar om materiens faser och fasövergångar i årskurs 4-5.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Isabell Fredriksson; [2019]
    Nyckelord :Begrepp; elever; faser; fasövergångar; grundskolan; kemi; materia; partiklar; naturkunskap; årskurs 4-5.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur elever i årskurs 4-5 beskriver och karaktärisera begreppen fast, flytande och gasform. Studien ämnar även att lyfta fram vilka uppfattningar elever har om materiens fasövergångar.   Studien är kvalitativ och baseras på semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Matematikens abc = IKT : en kvalitativ studie om IKT och matematiska förmågor i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Mikael Gardell; Fredriksson Isabell; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Grundskolan; IKT; Lärare; Matematik; Matematiska förmågor; Sociokulturella perspektivet; Årskurs 4-6;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra vilka ändamål lärare har vid användning av IKT imatematikundervisning i årskurs 4-6. Studien ämnar även undersöka hur IKT kanstimulera de fem matematiska förmågorna utifrån grundskolans läroplan. Studien är empirisk och insamlad data består av observationer, intervjuer ochlektionsplaneringar. LÄS MER

  3. 3. En västeuropeisk modebutikskedjas kommunikation i Mellanöstern - eventuella kulturella skillnader att beakta

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Fredriksson; Maria Holmén; Isabell Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; Modedutikskedja; Mellanöstern; Kulturella skillnader; Censur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte med uppsatsen är att ge insikt i vad en västeuropeisk modebutikskedja bör beakta vid utformning av kommunikation i Mellanöstern. Det för att i möjligaste mån undkomma komplikationer i form av kulturkrockar. LÄS MER