Sökning: "Frida Ådén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Frida Ådén.

  1. 1. Förekomst av Anaplasma spp. hos ett urval av den svenska getpopulationen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Frida Ådén; [2021]
    Nyckelord :betesfeber; get; Anaplasma phagocytophilum; Anaplasma ovis; kompetitiv ELISA; PCR;

    Sammanfattning : Anaplasmos orsakat av olika underarter inom bakteriesläktet Anaplasma spp. är en vanligt förekommande vektorburen sjukdom bland olika idisslare utomlands. Symptom som kan ses är bl.a. LÄS MER

  2. 2. Diabetes mellitus hos hund : djurvälfärd och riskfaktorer kring sjukdomen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public Health

    Författare :Frida Ådén; [2018]
    Nyckelord :djurägare; behandling; insulin; skötsel;

    Sammanfattning : Definitionen av diabetes mellitus hos både hund och människa är antingen insulinbrist eller att kroppens vävnader utvecklat en insulinresistens, och kännetecknas av hyperglykemi. Hos hund är det en vanligt förekommande endokrin sjukdom med flertalet bakomliggande orsaker. LÄS MER

  3. 3. Retargeting is like a boomerang, what you give is what you get : En studie om hur individanpassad marknadsföring påverkar köpintentionen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Sundin; Rebecca Ådén; [2018]
    Nyckelord :Retargeting; One-to-one marketing; Cookies; Integrity issues; Purchase intention; Retargeting; Individanpassad marknadsföring; Cookies; Integritetsbekymmer; Köpintention;

    Sammanfattning : Titel: Retargeting is like a boomerang, what you give is what you get Forskningsfråga:Vilken inverkan har företags användning av retargeting på konsumenters köpintention? Vad är konsumenters attityd till vad som anses etiskt accepterat gällande retargeting? Syfte:Studiens syfte är att klarlägga hur konsumenter ställer sig till individanpassad marknadsföring genom cookies, så kallad retargeting. Studien syftar även till att belysa den inställning som existerar gällande de etiska aspekterna marknadsföringsverktyget avser och hur det påverkar konsumentens köpintention. LÄS MER