Sökning: "Frida Arvidsson"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Frida Arvidsson.
11. En sjukdom - två drabbade : En systematisk litteraturstudie om hur parets liv förändras när en av dem har drabbats av stroke.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Varje år insjuknar ca 30 000 svenskar i stroke. Stroke är ett tillstånd som ofta leder till allvarliga funktionsnedsättningar. Funktionsnedsättningarna påverkar inte bara den strokedrabbade utan även dess partner. Syfte: Att belysa hur parets liv förändras efter att en av dem har insjuknat i stroke. LÄS MER
12. Corporate Social Responsibility : A study of Swedish Organizations and Companies operating in China
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bachelor Thesis School of Business and Economics, Linnaeus University, Business Administation, Spring 2013 Authors : Emelie Glaser and Frida Eskilsson Subject : Business Administration III Tutor : Kjell Arvidsson Examiner : Mikael Lundgren Title : Corporate Social Responsibility - A study of Swedish Organizations and Companies operating in China Problem : China has grown and is still growing toward becoming one of the world’s leading economies but in the shadow of this rapid advancement, the country has had to make sacrifices regarding the environment and people’s health, safety and well-being at their work places. The social responsibility discussion is constantly being debated by companies and their representatives world-wide. LÄS MER
13. Brandteknisk Riskvärdering Sveaplan Köpcentrum
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Abstract The main purpose of the report is to examine the egress safety at Sveaplan köpcentrum in Eskilstuna in case of fire. Sveaplan köpcentrum is a shopping mall with different kinds of shops and a restaurant. When visiting the shopping centre two of the compartments were empty and two fictitious companies were therefore pursued. LÄS MER
14. Kundmötet: Ur kundens synvinkel
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER
15. Det är aldrig barnets fel : En kvalitativ studie av hur stödgruppshandledaren talar om sin egen roll, metoden och det enskilda barnet
Kandidat-uppsats, Avd för socialpedagogik och sociologiSammanfattning : This is a qualitative study designed to investigate how professional support group leaders talk about their role as supervisor of support groups for children and adolescents with problematic home situations. We also examine how these supervisors talk about the method they use and how they talk about the individual child. LÄS MER