Sökning: "Frida Boman"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Frida Boman.
1. Att upptäcka och erövra sitt tillgängliga frirum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studien hade som syfte att synliggöra hur resultaten av de nationella kartläggningsmaterialen och bedömningsstöden i taluppfattning användes och följdes upp i matematikundervisningen i förskoleklass och årskurs 1 på tre olika skolor. Ett särskilt sökljus riktades mot framgångsfaktorer för en likvärdig och tidig matematikundervisning. LÄS MER
2. Organisationskultur – mer än bara fina ord på pappret
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka organisationskultur och belysa hur kommunikation används för att bygga en stark organisationskultur. Fyra svenska organisationer som bevisligen har en stark organisationskultur med medarbetare som trivs, används som empiriskt exempel för att visa hur framgångsrikt kulturarbete kan förstås i praktiken. LÄS MER
3. Artificell intelligens inflytande på tillitsfulla kundrelationer inom digital marknadsföring. : En kvalitativ studie om hur företag kan bygga tillitsfulla kundrelationer i samband med artificiell intelligens som marknadsföringsverktyg.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det digitala samhället har under de senaste åren utvecklats drastiskt då artificiell intelligens har fått en större roll. Flertal företag har börjat se potential med att tillämpa artificiell intelligens inom digitala marknadsföringssyften med kunder. LÄS MER
4. En litteraturöversikt om hur sjuksköterskor och sjuksköterskestudenter upplever vårdande situationer i mötet med personer som lever med HIV
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: HIV upptäcktes i USA 1981. Troligtvis uppkom dock sjukdomen tidigare. HIV är ett virus som lagras i kroppens arvsmassa. I slutet av 2015 uppskattades 36,7 miljoner människor i världen leva med HIV. LÄS MER
5. Attitude vs Action - The predictability of attitudinal estimation models on purchasing behaviour
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Understanding consumer behaviour has become increasingly important for decision makers. As a result, tracking data to assess consumer attitude, intention and loyalty is growing in popularity. While survey based insights provide knowledge about intended and probable behaviour, this approach does not have full descriptive power for actual behaviour. LÄS MER