Sökning: "Friends och mobbning"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden Friends och mobbning.
21. Nätmobbning - vem bär ansvaret? : En kvalitativ studie om lärares syn på ansvarsfördelningen mellan föräldrar och lärare vid förekomsten av nätmobbning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : The phenomena of cyber bullying is relatively new, but it is now more prevalent than ever as children today have access to the internet on a daily basis, in school as well as at home. Although cyber bullying is an increasing problem in today’s society, there seem to be few guidelines for teachers to follow when using the internet with their students in school. LÄS MER
22. Dinosaurien. En animerad kortfilm om mobbning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Although I myself haven’t been bullied per say during my school years. I’ve sure been teased and occasionally felt left out. On the other hand – who hasn’t? And that as well is my point. LÄS MER
23. Friends eller inte? Om en skolas antimobbningsarbete i förskoleklass – årskurs tre
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet är att granska hur en grundskola i Göteborgsområdet arbetar i sina årskurser förskoleklass till och medårskurs tre mot mobbning och kränkande behandling. Utifrån syftet har ett antal frågeställningar utvecklats somhandlar om vilken eller vilka metoder används, varför den eller de används samt hur de är förankrade vid skolan. LÄS MER
24. Mobbning : en undersökning om antimobbningsarbete
M1-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : Detta examensarbete belyser hur svenska skolor arbetar mot mobbning. Mobbning är ett stort problem som orsakar stor oro bland skolbarn. 1969 ville läkaren Peter-Paul Heinemann uppmärksamma mobbning då han upptäckte att många barn blev mobbade och att vuxna inte brydde sig. LÄS MER
25. Hatar ni ____ så tryck gilla! Ett arbete om digital mobbning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/abstract Syfte: Syftet med detta arbete är att få större förståelse kring hur mobbning utspelar sig i dagens skolmiljö, samt att göra människor uppmärksamma på vad mobbning via sociala medier innebär och vilka åtgärder som möjligen finns tillgängliga.Teori: I arbetet har Olweus (1999) teori om mobbning tillämpats och Dunkels (2007) teori om mobbning som förekommer via sociala medier. LÄS MER