Sökning: "Fritt innehåll"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Fritt innehåll.
1. Den inre digitala marknadens framtid : Medlemsstaternas dilemma med implementeringen av upphovsrättsdirektivet: fokus på svensk respektive fransk rätt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Upphovsrättsdirektivet, Digital Single Market-direktivet, befinner sig idag i en implementeringsprocess i EU-länderna. Implementeringen syftar till att harmonisera upphovsrätten mellan medlemsstaterna och att upprätthålla en väl fungerande inre marknad. LÄS MER
2. IOT inom hemautomation : Jämförande av open-source kontrollers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Internet Of Things (IoT) och hemautomation innebär möjligheten att koppla upp diverse enheter i ett hem gentemot internet, som därefter har som mål att underlätta och göra konsumenters vardag mer bekvämt. Hemautomation kan exempelvis handla om att låsa dörrar och tända lampor från en enda enhet (kontrollern), vilket underlättar då konsumenten inte behöver gå till vardera enhet för att utföra önskade aktiviteter. LÄS MER
3. Vinterträdgårdars betydelse för äldre personer : en studie om miljöns innehåll och utformning för att möta målgruppens behov
Master-uppsats, SLU/Department of Work Science, Business Economics, and Environmental PsychologySammanfattning : Här i Sverige är det under stor del av året mörkt och kallt, vilket försvårar för känsligare grupper i samhället att vistas utomhus under längre perioder. Detta gäller bland annat våra äldre i samhället. LÄS MER
4. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
5. ”Den goda barnboken” - En studie om pedagogers föreställningar om vad en god barnbok är
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka diskursen pedagogers föreställningar om vad som är en god barnbok inom förskolans verksamheter. Metoden som använts är en kvalitativ och ostrukturerad intervjuform. Vi väljer att använda oss av en diskursanalytisk ansats både som teori och analysmetod. LÄS MER
