Sökning: "Frontlinepersonal"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Frontlinepersonal.

  1. 1. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Servicekvalitet genom frontlinepersonal : En fallstudie på två hotell i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Holm; Anna Åkerlund; [2011]
    Nyckelord :Servicekvalitet; Frontlinepersonal; Empowerment; Motivation; Träning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två hotell i Kalmar arbetar med servicekvalitet, med inriktning på empowerment, motivation, rekrytering och träning av frontlinepersonal samt att undersöka hur detta arbete uppfattas av frontlinepersonalen.   I studien har vi använt en kvalitativ metod och för att samla in empiriskt material har vi gjort kvalitativa intervjuer med en chef och en frontlineanställd på de två olika hotellen. LÄS MER

  3. 3. I sanningens ögonblick : berättelser om hur frontlinepersonal levererar service

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Madeleine Andrén; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Titel: I sanningens ögonblick: berättelser om hur frontlinepersonal levererar service.   Bakgrund: Service definieras som något som levereras men resulterar inte i ägande av något. Service levereras av frontlinepersonal till turister. Frontlinepersonalen har betydelse för hur servicen levereras. LÄS MER

  4. 4. Servicemotvillig personal : hur motiveras de till att leverera god service?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Carolina Hörringsen; Gina Wiberg; Nil Yeter; [2010]
    Nyckelord :god service; snabbmatsrestauranger; frontlinepersonal; servicemotvillig personal; motivation;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen kommer fenomenet god service att studeras utifrån snabbmatsrestauranger. Frågeställningen som uppsatsen behandlar är: hur får företag servicemotvillig personal att leverera god service? Uppsatsens syfte är att beskriva hur företag inom snabbmatsbranschen arbetar för att motivera och utbilda oerfaren personal för att kunna leverera god service. LÄS MER

  5. 5. I sanningens ögonblick : Berättelser om hur frontlinepersonal levererar service

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Madeleine Andrén; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: I sanningens ögonblick: berättelser om hur frontlinepersonal levererar service.   Bakgrund: Service definieras som något som levereras men resulterar inte i ägande av något. Service levereras av frontlinepersonal till turister. Frontlinepersonalen har betydelse för hur servicen levereras. LÄS MER