Sökning: "Fumblecore"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Fumblecore.

  1. 1. Spelaren i komedins rampljus : En studie av fumblecore utifrån Cohens dimensioner kring identifikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oskar Larsson; Jacob Vaknin; [2019]
    Nyckelord :Identification; Humour; Fumblecore; Identifikation; Humor; Fumblecore;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur identifikationsprocessen i fumblecore-spel ter sig utifrån Cohens dimensioner kring identifikation. För att undersöka detta utvecklades en artefakt som designades utifrån tre teorier kring humor (Superiority Theory, Incongruity Theory och Relief Theory) samt definierade karaktäristiska element som tillsammans utgör spel inom genren. LÄS MER

  2. 2. Effekten av Mickey-Mousing i datorspel : En studie av Mickey-Mousing och dess effektivitet i dynamiska datorspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Andersson; Tobias Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Mickey-Mousing; fumblecore; game music; datorspel; spelupplevelse; interaktivitet; datorspelsmusik;

    Sammanfattning : Mickey-Mousing är en ljudläggningsmetod som använts sedan de tidiga tecknade filmerna i slutet på 1920-talet och beskrivs som en ”musikalisk imitation av fysisk rörelse”. Det har använts genom tiderna för att betona och förstärka de grafiska händelser som sker på filmduken, och har nu även förts in i ett nytt medie - datorspel. LÄS MER

  3. 3. Physically-Based Animation Follow : A Comparison of Player Experiences

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Henrik Lennartsson; Lina Wijkander; [2019]
    Nyckelord :Animation; procedural; physics-based; animation follow;

    Sammanfattning : Animations in the game industry are considered a bottleneck today, and a way to speed up the development in this area is by letting the computer procedurally generate the animations. This research has explored blending physics with keyframed animations in games, to create interactive and responsive characters, and to find out how these animations are perceived by players. LÄS MER