Sökning: "Functionally-oriented Music Therapy"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Functionally-oriented Music Therapy.
1. Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - En intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Abrahamsson, Birgitta (2016) Funktionsinriktad Musikterapi i grundsärskolan - en intervjustudie om beprövad erfarenhet genom samverkan (Functionally Oriented Music Therapy in An interview study about proven experience and joint work). Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER
2. Functionally oriented Music Therapy (FMT) as a method of improving children’s ability to function at school
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studierSammanfattning : In a school system with fewer teachers, larger groups, and less resources, functionally oriented music therapy (FMT) could be a useful method of helping children function better at school. In what way can FMT help improve children’s ability to deal with the challenges facing them at school? During a project that lasted for 26 weeks, two children from a Swedish preschool class were offered individual FMT once a week. LÄS MER
3. FMT, Intrinsic Motivation and Self-esteem
L3-uppsats, Institutionen för konstnärliga studierSammanfattning : This essay presents a brief history of Music Therapy and describes the background, method and thinking behind Functionally-oriented Music Therapy – FMT. The essay includes two case studies describing my work with two clients during the last year of my training to become an FMT therapist. LÄS MER
4. FMT: Hjälp för förskolebarn med olika funktionsnedsättningar : FMT-metoden, Funktionsinriktad musikterapi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Sammandrag I denna studie söker jag finna en huruvida FMT-metoden kan hjälpa barn med olika svårigheter inom förskola – barn i gråzonen. Vi pedagoger möter inom förskolan barn med olika funktionsnedsättningar varierande mellan motoriska besvär till psykologiska. LÄS MER
5. A secure and comfortable therapeutic atmosphere and its presence and significance in FMT
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : It has been argued that a secure and comfortable atmosphere is essential in order for a therapeutic or learning environment to be beneficial (Bakken 1998). In Functionally Oriented Music Therapy (FMT) there are arguably certain elements that help create this kind of atmosphere. LÄS MER