Sökning: "Funktionella attribut"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Funktionella attribut.

  1. 1. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Bolin; Samuel Johansson; [2023-08-25]
    Nyckelord :microtransaction; customer value; loot box; battle pass; skins;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER

  2. 2. Besökares upplevelse från ett digitalt evenemang : utifrån emotionellt- och funktionellt värde.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ardner; Amanda Blomqvist; Lovisa Falberg; [2021]
    Nyckelord :The experience room; emotional value; functional value; quality dimensions; Upplevelserummet; emotionellt värde; funktionellt värde; kvalitetsdimensioner;

    Sammanfattning : Covid-19 förändrade evenemangsbranschen och arrangörer fick ställa om och utveckladigitala evenemang. Den stora konkurrensen mellan evenemang och faktumet att evenemangsbranschen inte är tillräckligt digitalt mogen har bidragit till att forskning kring utformningen av digitala evenemang har blivit än mer väsentlig. LÄS MER

  3. 3. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oscar Pettersson; Isak Hemmingsson; [2019]
    Nyckelord :konsumentbeteende; köpprocessen; köpbeteende; impulsköp; varumärkeslojalitet; energidryck; redbull; nocco; monster;

    Sammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER

  4. 4. Kom som du är till Försvarsmakten? : En sociosemiotisk undersökning av Försvarsmaktens kampanj KOM SOM DU ÄR

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Isabella Lötbom; [2019]
    Nyckelord :modelläsare; gester; multimodal; systemisk funktionell grammatik; SFG;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka budskap och eventuella ideologier som Försvarsmakten förmedlar i sin KOM SOM DU ÄR kampanj. Det analyserade materialet från kampanjen är 4 affischer, varav 3 avbildas av kvinnor, samt en tillhörande kampanjfilm. LÄS MER

  5. 5. Vem får vara med? : En studie om inkludering i barn och ungdomslitteratur och inkluderande lässätt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Annika Callen; [2019]
    Nyckelord :Inclusion; accessibility; children’s literature; youth literature; norms; norm creativity; norm criticism; audiobooks; Inkludering; tillgänglighet; barnlitteratur; ungdomslitteratur; normer; normkreativitet; normkritik; ljudböcker;

    Sammanfattning : I den här studien har jag undersökt vilka berättelser unga och barn möter genom barn- och ungdomslitteratur och även på vilka sätt som denna typ av litteratur finns tillgänglig att läsa. Studien innehåller även ekonomiska aspekter. LÄS MER