Sökning: "Funktionella drycker"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Funktionella drycker.

  1. 1. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oscar Pettersson; Isak Hemmingsson; [2019]
    Nyckelord :konsumentbeteende; köpprocessen; köpbeteende; impulsköp; varumärkeslojalitet; energidryck; redbull; nocco; monster;

    Sammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER

  2. 2. Lansering av en funktionell dryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Nyström; Malin Laurén; Kristin Gulliksson; [2010]
    Nyckelord :Funktionella drycker; hälsopåstående; rättvisemärkt; Fair Trade; Vitamin Well; White Tiger; lansering och positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Lansering av en funktionell dryck på den svenska marknaden Seminariedatum: 2010-01-18 Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Kristin Gulliksson, Malin Laurén och Joakim Nyström Handledare: Christine Blomqvist Nyckelord: Funktionella drycker, hälsopåstående, rättvisemärkt, Fair Trade, Vitamin Well, White Tiger, lansering och positionering Syfte: Vårt syfte är att kunna urskilja faktorer som kan vara viktiga att beakta för företag som vill etablera sig på svenska marknaden för funktionella drycker. Metod: Vi har främst använt oss av en kvalitativ studie med en abduktiv ansats, som används för att finna en slutsats till vårt syfte. LÄS MER